Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 9 Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України…» П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави

Урок № 9

Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України…» П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави

Мета: ознайомити учнів із піснями літературного походження, історією створення й текстом гімну України; розвивати навички виразного читання, аналізу поетичного твору, висловлення власних суджень

Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають поезію, розуміють і вміють пояснити специфіку пісні лiтературного походження, переказують історію створення національного гімну, висловлюють судження про значення національного гімну в житті народу.

Теорія літератури: гімн.

Обладнання: плакат-планшет «Національні символи України»; аудіозапис Гімну України та інших пісень-гімнів

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

«Людина хороша, коли на себе схожа»,— кажуть у народі. Кожна нація намагається виявити себе й свою суть у національних символах — гербі, прапорові, гімні. Українські національні символи мають глибокі коріння, і про це докладніше — на уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.

(Виразне читання колискових пісень, коментування їхнього змісту, пояснення лексичних особливостей.)

  1. Клоуз-тести.
  2. Українська різдвяна прикраса — символ урожаю, добробуту, багатства, безсмертного предка — це… (дідух).
  3. Русальні, купальські та жниварські належать до … циклу. (літнього).
  4. Анафора — це… (єдинопочаток).
  5. У колискових піснях часто з’являється образ кота, тому що… (пращури вважали його оберегом для дитини).
  6. Календарно-обрядові пісні поділяються на … цикли. (три)
  7. Пісню «Ой весна, весна — днем красна» побудовано у формі… (діалогу).
  8. За українською міфологією, зозуля — це жінка… (яка перетворилася на птаха).
  9. Хороводи та співи — це… (бажання людей прискорити прихід весни).
  10. Рефрен — це… (приспів).

10) Глибокі почуття любові й ніжності в колискових мати передає за допомогою… (зменшувально-пестливих слів).

11) «Кривий танець» належить до пісень… циклу. (весняного).

12) Рослини, які захищають людей від русалок,— це… (часник, полин).

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

  1. Робота з літературознавчим словником.
  2. Виразне читання твору П. Чубинського «Ще не вмерла України…».
  3. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Евристична бесіда.

— Де й коли виконується національний гімн?

— Які ще, крім гімну, є символи держави? (Прапор, герб.)

— Згадайте, яких страждань зазнала Україна протягом історії? Чим Україна приваблювала ворогів, які намагалися її полонити?

— Яке становище України змальовується в пісні? (Тяжке, невільне, доводиться постійно змагатися з ворогами.)

— Яке основне питання хвилює українців? (Здобуття волі, свободи.)

— Що, на вашу думку, дає українцям надію на кращу долю? (Патріотизм, сила духу, мужність у боротьбі, козацький дух.)

— Яке значення художніх засобів «чорне море ще всміхнеться», «Дніпро зрадіє», «доленька доспіє»? (Це метафори, що яскраво показують радість із приводу довгоочікуваної свободи.)

— Як ви вважаєте, чому негативне за значенням слово «вороги» вживається у зменшувально-пестливій формі? (Таке вживання є характерною особливістю української мови, у якій навіть діє­слова вживаються в подібній формі: їстоньки, питоньки, спатусі — щоб показати своє ставлення: їх не бояться, зневажають.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.
  2. Розгадування кросворда.
  • V. Домашнє завдання

Вивчити напам’ять гімн «Ще не вмерла України…», уміти його аналізувати.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— До державного гімну своєї країни кожна людина повинна ставитися, на мою думку, …

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.07.2018)
Переглядів: 512 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: