Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 9 Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України…» П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави Мета: ознайомити учнів із піснями літературного походження, історією створення й текстом гімну України; розвивати навички виразного читання, аналізу поетичного твору, висловлення власних суджень Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають поезію, розуміють і вміють пояснити специфіку пісні лiтературного походження, переказують історію створення національного гімну, висловлюють судження про значення національного гімну в житті народу. Теорія літератури: гімн. Обладнання: плакат-планшет «Національні символи України»; аудіозапис Гімну України та інших пісень-гімнів Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Вступне слово вчителя. «Людина хороша, коли на себе схожа»,— кажуть у народі. Кожна нація намагається виявити себе й свою суть у національних символах — гербі, прапорові, гімні. Українські національні символи мають глибокі коріння, і про це докладніше — на уроці.
(Виразне читання колискових пісень, коментування їхнього змісту, пояснення лексичних особливостей.)
10) Глибокі почуття любові й ніжності в колискових мати передає за допомогою… (зменшувально-пестливих слів). 11) «Кривий танець» належить до пісень… циклу. (весняного). 12) Рослини, які захищають людей від русалок,— це… (часник, полин).
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Де й коли виконується національний гімн? — Які ще, крім гімну, є символи держави? (Прапор, герб.) — Згадайте, яких страждань зазнала Україна протягом історії? Чим Україна приваблювала ворогів, які намагалися її полонити? — Яке становище України змальовується в пісні? (Тяжке, невільне, доводиться постійно змагатися з ворогами.) — Яке основне питання хвилює українців? (Здобуття волі, свободи.) — Що, на вашу думку, дає українцям надію на кращу долю? (Патріотизм, сила духу, мужність у боротьбі, козацький дух.) — Яке значення художніх засобів «чорне море ще всміхнеться», «Дніпро зрадіє», «доленька доспіє»? (Це метафори, що яскраво показують радість із приводу довгоочікуваної свободи.) — Як ви вважаєте, чому негативне за значенням слово «вороги» вживається у зменшувально-пестливій формі? (Таке вживання є характерною особливістю української мови, у якій навіть дієслова вживаються в подібній формі: їстоньки, питоньки, спатусі — щоб показати своє ставлення: їх не бояться, зневажають.)
Вивчити напам’ять гімн «Ще не вмерла України…», уміти його аналізувати.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — До державного гімну своєї країни кожна людина повинна ставитися, на мою думку, … | |
Переглядів: 512 | |
Всього коментарів: 0 | |