Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 52 Леся Воронина. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» Мета: ознайомити з життям і творчістю письменниці, допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст повісті; розвивати навички виразного читання, переказу твору та вільного висловлення думки, прищеплювати інтерес до пізнання нового Очікувані результати: учні знають основне про письменницю, переказують зміст твору, висловлюють думки про своє сприйняття твору. Теорія літератури: повість. Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Вступне слово вчителя. На сьогоднішньому уроці ми познайомимось із пригодницькою повістю сучасної української письменниці Лесі Ворониної, що має таку інтригуючу назву — «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». У ній, як і в наших улюблених казках, добро перемагає зло. Але цікаво те, що герої-переможці в ній не відважні богатирі й мужні воїни, а, як не дивно, боягузи. Не так часто в книгах боягузи є позитивними героями — частіше їх зневажають, соромлять і роблять «фоном» для відчайдушних сміливців. Отже, разом із головним героєм повісті Климком, ми поринемо у світ незвичайних пригод і побачимо, як, пройшовши випробування, він поборов свій страх і став сміливим.
— Як ви вважаєте, що таке страх? (Природна реакція людини на небезпеку.) — З якими словами асоціюється у нас це слово? (Розпач, сльози, переляк, біль.) — Назвіть антоніми до слова страх. (Радість, посмішка, сміх, захоплення.) — Хто такі боягузи? Відповідь свою обґрунтуйте. — Як ви вважаєте, чи соромно бути боягузом?
Відомий американський письменник Марк Твен говорив: «Роби те, чого боїшся, і ти побореш страх». Як наш герой за допомогою своїх рідних та друзів поборов свій страх і врятував землю — пригадаємо з прочитаного твору. Але спочатку — про авторку цього захопливого твору.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Хто такий Кактус? — Які стосунки були в сусідів — Сашка та Клима? — Як ви зрозуміли за текстом, чим у вільний від школи час займалися хлопці? — Що трапилося з Климом, коли він утікав від Кактуса? — Яка улюблена страва лежала на таці перед Климом у великій залі? — Що побачив хлопець на великому екрані? — Які емоції охопили хлопця від побаченого? — Куди саме потрапив Клим? — Як розшифровується абревіатура ТТБ? — Що механічний голос запропонував Климу? Як відреагував на це хлопчик? — Що запропонували хлопцеві в таємній лабораторії? Чи погодився на цю пропозицію Клим? — З ким познайомився Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку? — «…одягни щось діряве й брудне. Гратимеш жалісну пісеньку про байбачка». А якими словами розпочиналося це речення? — Що вмів робити дресирований байбачок? — Ким бабуся Клима працювала в банку? — Які захоплення були в бабусі? — Про що думав Клим, поспішаючи на зустріч зі своїми новими знайомими?
Прочитати 6–12 розділи повісті, уміти переказувати зміст, намалювати ілюстрацію до одного з розділів повісті.
Інтерактивна вправа «Займи позицію». — Чи можна вважати Клима боягузом? Свою відповідь обґрунтуйте.
| ||||||
Переглядів: 674 | |
Всього коментарів: 0 | |