Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 51 Позакласне читання. Я. Стельмах «Найкращий намет» Мета: зацікавити учнів, спонукати їх до самостійного читання, до роздуму над прочитаним; розвивати навички коментування найцікавіших епізодів Очікувані результати: учні цікавляться художньою літературою, із задоволенням самостійно знайомляться з розділами повісті Я. Стельмаха «Найкращий намет», уміють толерантно й аргументовано доводити свою думку, відстоювати власну позицію. Теорія літератури: пригодницький твір. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього; читацькі щоденники Тип уроку: бесіда з позакласного читання.
Вступне слово вчителя. Наші улюблені літературні герої Сергій і Митько з повісті Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» повертаються! Тепер вони в оздоровчому таборі й поринули у вир нових захоплюючих пригод. Яких саме — про це ви поділитеся своїми враженнями на уроці.
(Проводиться за питаннями учнів.)
І етап Клас об’єднується в чотири команди, обираються командири, придумуються назви команд, девізи у вигляді прислів’їв, що якимось чином своїм змістом перегукуються з твором Я. Стельмаха «Найкращий намет» (наприклад: сім раз відмір, один відріж; не кажи гоп, поки не перескочиш; не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні; поспішиш — людей насмішиш). ІІ етап Команди отримують конверти із завданнями. Конверт № 1 Намалюйте карту місцевості, що описана у творі, розкажіть про план дій головних героїв. (Карта: намальовані ріка, луки, ліс, засідка в копиці сіна, окоп біля сосни, у якому схований прапор; словесно описати план захоплення прапора противника та перебіг подій.) Конверт № 2 Опишіть шлях від випадкових дітей у наметі до найкращого намету з дружним, згуртованим колективом. Конверт № 3 Прослідкуйте перетворення Славка-акордеоніста з постійно невдоволеної, боязливої дитини на героя табору, переможця всіх конкурсів. Конверт № 4 Схарактеризуйте Микиту із сусіднього табору, його стосунки з батьками, прослідкуйте його «спорідненість» із героями інших творів, наприклад, Федьком-халамидником чи Явою та Павлушею. ІІІ етап Змагання командирів (літературний диктант «“Так” чи “ні”»). ІV етап Пов’яжіть прислів’я, використані в девізах, зі змістом твору Я. Стельмаха «Найкращий намет» в усному творі-мініатюрі. V етап Розшифруйте криптограму. VІ етап Рефлексія «Розбір польотів».
Зробити запис до читацького щоденника.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Такий урок-гра для мене… | |
Переглядів: 1765 | |
Всього коментарів: 0 | |