Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 4 Виразне читання напам’ять календарно-обрядових пісень літнього циклу Мета: розвивати навички виразного читання народних пісень напам’ять, висловлення власної думки, вражень щодо прочитаного; розвивати акторські здібності школярів Очікувані результати: учні мають уявлення про засоби виразного читання, виразно читають вірші напам’ять, висловлюють власні думки з приводу прочитаного, цитують висловлювання відомих людей про українські народні пісні. Теорія літератури: пауза, інтонація, логічний наголос, темп, виразне читання. Обладнання: підручник, тексти Тип уроку: виразне читання напам’ять.
Перевірка домашнього завдання. (Розповідь учнів про пісні літнього циклу; виразне читання й аналіз їх.)
Вступне слово вчителя. Виразне, вдумливе читання народних пісень — це прилучення до чогось давнього, поетичного й магічного. Нашим завданням на сьогоднішньому уроці буде передати голосом почуття й переживання пращурів та зрозуміти таємний зміст їхніх зашифрованих духовних послань.
Темп читання — це швидкість читання. Буває повільний, середній, пришвидшений та швидкий. Найчастіше твори читаються в середньому темпі. Інтонація відповідно до мети висловлювання буває розповідною, питальною, спонукальною, окличною, здивування, захоплення, зіставлення, пояснення тощо. За допомогою інтонації виражаються почуття, емоції. Пауза — це коротка зупинка голосу. Коротка пауза використовується найчастіше, коли в реченні стоїть кома, середня — при двокрапці, довга — при тире, крапці, трикрапці, у кінці віршового рядка. Логічний наголос — це виділення голосом слова, найважливішого для розуміння змісту висловлювання. Кожен жанр усної народної творчості має свої особливості читання. Народні пісні читаються відповідно до змісту: сумні, трагічні — протяжно, із сумом; жартівливі — весело, бадьоро.
(Повторення віршів напам’ять.)
(Можна провести у вигляді конкурсу.)
Гра «Шифрувальник». Розгадайте три ключових слова до теми.
Відповідь: Купайло.
Відповідь: русалка.
Відповідь: жнива.
Виписати з народних пісень художні засоби, пояснити їхню роль. Підготувати розповідь про улюблене зимове свято.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найкращим читцем, на мою думку, був (була)… | ||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 586 | |
Всього коментарів: 0 | |