Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 38 Е. Андієвська. «Говорюща риба» Мета: навчити учнів розуміти прихований зміст твору; виробляти уміння й навички визначати головну думку казки, робити власні висновки з приводу прочитаного; виразно читати та переказувати прозовий твір Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають казку, виокремлюють із неї фантастичні елементи, уміють визначити головну думку, відшукавши ключові фрази. Теорія літератури: притча. Обладнання: видання твору, ілюстрації до нього, портрет письменниці, картини із зображенням риб Тип уроку: комбінований.
Проблемне питання. — Як ви думаєте, у якому випадку добре бути яянином?
Вступне слово вчителя. Говорюща риба — диво. Абсолютно фантастична історія — трохи весела, трохи іронічна, трохи сумна. Але скільки в ній прихованої мудрості! І про те, що кожному з нас потрібен друг, той, хто вміє вислухати. І про те, що інколи близькі люди бувають такими далекими по духу між собою, як із рибами. Зануримося в цю казкову оповідь і послухаємо, про що говорять риби.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
Притча — повчальна алегорична оповідь, у якій хронологічно послідовне зображення подій і пригод у художньому творі підпорядковане моралізаційній частині твору.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Чи розмовляють риби? — Якщо не розмовляють, то чому? — У якій сім’ї народилася говорюща риба? (У сім’ї поважних риб.) — Як батьки ставилися до своєї дитини? Чи розуміли її у власній родині? (У сім’ї вона була чужою, батьки були засмучені тим, що їхня дитина не така як інші, соромилися її.) — Чи сприймали її інші риби? — Хто судив рибу за її вміння говорити? Як ви вважаєте, чи справедливо судили? (Риби консервативні, не бажали нічого нового.) — У якому світі жив рибалка, якою він був людиною? (Жив у родині, але був самотнім, із дружиною не було взаєморозуміння.) — Чи був світ людей для рибалки рідним? (Ні, бо чоловік мав зовсім інший світогляд.) — Чи був лад у сім’ї рибалки? Якщо ні, то чому? Свою відповідь аргументуйте, спираючись на текст. — Яка жінка була в рибалки? Як вона ставилася до чоловіка? Свою відповідь аргументуйте. — Чому рибалка сам не зустрів рибу? — Чому жінка не почула балакучої риби? — Через кого чи що з рибою сталася трагедія? — Як рибалка зреагував на втрату друга? — Які висновки зробили з цієї історії шакал і консервна бляшанка?
— Які важливі й актуальні проблеми порушуються у творі? (Проблеми індивідуальності, дружби, взаєморозуміння, буденності.)
— Чому рибалка й риба не стали рідними у своєму оточенні?
Уміти виразно читати, коментувати зміст казки «Говорюща риба», намалювати ілюстрації.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Читаючи казку «Говорюща риба», я відчув (відчула)… | |
Переглядів: 972 | |
Всього коментарів: 0 | |