Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 36 Е. Андієвська — українська письменниця й художниця, що живе в Німеччині. Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю Е. Андієвської, жанром притчі; розвивати навички виразного читання прозових творів, їх коментування, визначення прихованого повчального змісту, виділення фантастичних елементів Очікувані результати: учні знають про життя та творчість письменниці; виразно та вдумливо читають казку; знаходять фантастичні елементи у творі; пояснюють прихований повчальний зміст казки. Теорія літератури: казка, притча, прихований зміст (підтекст). Обладнання: портрет письменниці, ілюстративні матеріали до біографії; видання твору, ілюстрації до нього; репродукції картин Е. Андієвської Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Напевно, кожен розуміє, що треба думати не лише про себе, а й про інших. Але на практиці це робити дуже важко, адже доводиться більше працювати, у чомусь себе обмежувати, поступатися заради інших своїми інтересами. Казка-притча про яян Е. Андієвської саме й показує наше внутрішнє «я», яким воно інколи буває.
— Як ви думаєте, чи далеко знаходиться «я» від «ти»? (Як слова займенники — поряд, як особистості — інколи теж поряд, а деколи їх розділяє прірва.) — Коли саме «я» і «ти» як особистості стоять поряд, коли — далеко? (Якщо вони рідні, друзі, однодумці — то близько; якщо егоїсти — далеко.)
Емма Андієвська — українська письменниця й художниця. Народилася Емма Андієвська 13 березня 1931 року на Донеччині. 1943 року її родина виїхала за кордон, жила у Франції, США. Нині мисткиня мешкає в Німеччині. Емма Андієвська — авторка 15 поетичних збірок, 10 прозових книг та багатьох малярських творів. Вона лауреат літературної премії фундації Тетяни та Омеляна Антоновичів, людина з оригінальними, неповторними поглядами на життя і мистецтво.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Кого уособлюють яяни? (Егоїстів, людей, які думають лише про себе, не зважають на інтереси інших.) — Чому яянові ніхто не може допомогти? (Тому що він цього не хоче, вважає себе найрозумнішим.) — У чому криється причина того, що жоден яянин не може вийти за межі міста через браму? (Не може сказати слово «ти».) — Що символізує вислів «дихнути свіжим повітрям»? (Змінитися, звільнитися від егоїстичного, застійного оточення.) — Що символізує такий кінець казки? (Оптимізм авторки, надію на доброту й розум людини.) — Яка мораль «Казки про яян»? (Треба бути людяними, намагатися допомагати іншим, щиро турбуватися про них.)
Проаналізуйте «Казку про яян»: визначте тему, головну думку, схарактеризуйте героїв та з’ясуйте підтекст (прихований зміст). «Казка про яян»
— Згадайте відоме прислів’я: російське — «Сказка — ложь, да в ней намёк — добрым молодцам урок»; українське — «Казка — вигадка, проте щось в ній, браття, не пусте». З’ясуйте, що в «Казці про яян» є казковим, фантастичним, умовним, а що — «натяком», «моральним уроком» читачам? (Фантазія: хлопчик потрапив у казкову країну, у якій люди живуть по кілька століть, живляться тільки своїм «я». Реальність: деякі люди дійсно поважають лише себе, свої потреби, нікого не слухають і не розуміють, турбуються лише про себе. Реальне й те, що багато людей відчувають задоволення, коли про когось дбають, комусь допомагають.)
Уміти розповідати про письменницю, знати зміст «Казки про яян», уміти його пояснювати.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Мені здається, що я (не) схожий ((не) схожа) на… | ||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 664 | |
Всього коментарів: 0 | |