Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 32 Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених»

Урок № 32

Оксана Іваненко. «Друкар книжок небачених»

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці, допомогти усвідомити зміст її твору; розвивати навички виразного читання, коментування змісту повісті

Очікувані результати: учні знають основні факти біографії О. Іваненко; виразно й усвідомлено читають історичну повість, розуміють її зміст, головні думки; висловлюють власні міркування про роль книги, улюбленої праці в житті людини.

Теорія літератури: історична повість.

Обладнання: портрет письменниці, видання творів, ілюстрації до них; зображення пам’ятників першодрукарям, першодруків

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Аналіз творчих робіт
  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Перед вами на столі — книжка. Багато книжок і у вашому ранці. А хто перший придумав друкувати книжку, а не писати її від руки? Чи просто було її виготовити? Хто був першодрукарем і якими були перші друковані видання? Завісу історії спробуємо трохи відкрити на сьогоднішньому уроці.

  • ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Творче завдання.
  2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

Складіть асоціативний ряд до поняття «Книга в житті людини».

«Книга в житті людини»: мудрість, досвід, розум, естетичне задоволення, почуття, приклад, кругозір та ін.

  1. Повідомлення учня про передумови виникнення друкарства.
  • IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя про письменницю О. Іваненко.
  2. Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

  1. Виразне читання першої умовної частини повісті О. Іваненко «Друкар книжок небачених».
  2. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Евристична бесіда.

— За яких часів відбуваються події, змальовані в повісті?

— Хто є центральною фігурою твору?

— Яке ремесло стало справою життя Івана Федорова?

— Визначте жанр твору. (Історична повість.)

— Яка тема твору? (Розвиток книгодрукування; роль непересічної особистості в житті народу.)

  • V. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.
  2. Назвіть героїв твору.
  3. Назвіть міста, з якими пов’язаний розвиток книгодрукування.
  4. Визначте історичні події, з якими пов’язаний розвиток книгодрукування.
  5. Гра «Шифрувальник».

Розшифрувати три ключових слова для уроку.

С

Д

Д

О

І

В

Відповідь: досвід.

Ч

І

Т

С

Р

 

 

Ь

О

В

Т

 

Відповідь: творчість.

Н

Н

А

З

Н

Я

Відповідь: знання.

  • VІ. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, коментувати головні епізоди повісті (перша умовна частина), висловлювати свої думки про прочитане.

Підготувати повідомлення про розвиток книгодрукування.

  • VІІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Історія книги змусила мене замислитися над тим…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (21.01.2018)
Переглядів: 449 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: