Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 2 Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Мета: ознайомити учнів з українською календарно-обрядовою поезією, визначити роль і місце пісні в житті народу; формувати ставлення до фольклору як великого духовного спадку народу; розвивати вміння виразного читання народних пісень, їхнього аналізу Очікувані результати: учні розповідають про виникнення народних календарно-обрядових пісень, називають різновиди обрядової пісенної поезії, коментують її зміст; висловлюють власну думку про місце календарно-обрядових пісень у житті нашого народу. Теорія літератури: народна пісня, види народних пісень, календарно-обрядова поезія та її різновиди. Обладнання: збірки календарно-обрядових пісень, ілюстрації до них, презентації, таблиця «Різновиди календарно-обрядових пісень» Тип уроку: урок-презентація.
Перевірка домашнього завдання. (Учні зачитують підібрані прислів’я й приказки про книжку.) Хто багато читає, той багато знає. Книжка — ключ до знань. Дім без книжки — день без сонця. Золото добувають із землі, а знання — з книжки. Книжка — твій друг, без неї як без рук.
Вступне слово вчителя. Українська мова співуча, мелодійна, ніби сама проситься в пісню. Тому так багато в нас народнопісенних творів, які виконувалися під час дозвілля, супроводжували різні обряди, свята, навіть допомагали в роботі. Вони розважали, допомагали, підтримували в складну хвилину, славили людину праці, бажали добра й щастя. Саме тому Україну називають пісенним краєм, і ми в цьому зараз переконаємося.
Опрацювання статей із теми, відповіді на запитання.
Народна пісня — невеликий ліричний твір, призначений для співу. Календарно-обрядові пісні — пісні, які виконуються під час різних народних свят й обрядів. Вони поділяються на пісні літнього, осіннього, зимового та весняного циклів. тематичні групи народних пісень
Різновиди календарно-обрядових пісень
Розгадайте три ключових слова до теми.
Відповідь: пісня.
Відповідь: календар.
Відповідь: добро.
Знати основні види календарно-обрядових пісень, уміти розповідати про них, наводити приклади.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найбільше мене вразило… | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2159 | |
Всього коментарів: 0 | |