Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 28 В. Винниченко. «Федько-халамидник». Головний герой як особистість

Урок № 28

В. Винниченко. «Федько-халамидник». Головний герой як особистість

Мета: вчити учнів аналізувати характер головного героя; поглиблювати навички аналізу епічного твору; розвивати навички виразного читання, висловлення власного ставлення до прочитаного, логічне та образне мислення

Очікувані результати: учні знають зміст твору; уміють аналізувати його; коментують риси характеру Федька, що вирізняють його з кола друзів; висловлюють своє власне розуміння духовного багатства.

Теорія літератури: епічний твір, оповідання, головний герой, другорядні герої.

Обладнання: портрет В. Винниченка, видання його твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: комбінований.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Кажуть, що коли дитина сидить спокійно, нічим не цікавиться, то з нею, напевне, щось негаразд. У Федька, героя однойменного оповідання В. Винниченка, із цим було все добре, хоч, правду кажучи, інколи він перебирав міру. Разом із тим він мав такі риси, як чесність, справедливість, доброта й милосердя та сміливість. Можливо, це вони й призвели до трагедії?

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.

(Виразне читання епізодів другої умовної частини оповідання «Федько-халамидник», які найбільше вразили, висловлення своїх думок та вражень або коментування.)

  1. Гра «Логічні пари».

Поєднайте прислів’я з іменами героїв оповідання «Федько-халамидник».

У тихому болоті чорти водяться

 

Федько

Толя

Аби душа чиста, а постоли нічого

 

У лиху годину узнаєш людину

 

 

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

  1. Евристична бесіда.

— Чи простими були стосунки Федька з батьками?

— Ким був Толин батько?

— А ким був батько Федька?

— Чи справедливо господар будинку ставився до сім’ї Федька?

— Чи всі персонажі цього твору завжди роблять правильні вчинки?

— Які, на вашу думку, проблеми порушено у творі? (Батьків і дітей, моральних цінностей, багатих і бідних.)

  1. Інтерактивна вправа «Ґронування».

Із поданих слів виберіть, з якими у вас асоціюється Толя, а з якими Федько.

Добрий, людяний, брехливий, сміливий, чесний, активний, бездушний, веселий, відвертий, гідний, грубий, негідний, жвавий, злий, боягуз, правдивий, підлий, пасивний, понурий, потайний, делікатний, повільний, невихований.

  1. Проблемні питання.

— Чи можна, на ваш погляд, вважати Федька особистістю, що вже сформувалась? Свою відповідь обґрунтуйте.

— Як ви гадаєте, хто найбільше винен у трагедії з Федьком?

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Інтерактивна вправа «Дерево рішень».

Проблема

Як чинити Федьковим батькам?

ò

 

ò

 

ò

Рішення I

 

Рішення II

 

Рішення III

Карати, бити Федька

 

Умовляти, просити Федька

 

Доручати якусь роботу, підтримувати якесь його корисне заняття, що розвивало б його здібності

ò

 

ò

 

ò

 

ò

 

ò

 

ò

позитивне

 

негативне

 

позитивне

 

негативне

 

позитивне

 

негативне

можливо, не чинитиме шкоди

 

виросте жорстоким, агресивним

 

можливо, зрозуміє, послухає

 

може не звертати уваги

 

хлопець робитиме корисні справи, розвиватиметься

 

для цього потрібні час, зусилля, можливо, гроші

 

  • V. Домашнє завдання

Скласти усний твір «Чи я хотів би (хотіла б) мати такого друга, як Федько?».

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Познайомившись з оповіданням В. Винниченка, я зрозумів (зрозуміла), що…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.07.2018)
Переглядів: 600 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: