Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 28 В. Винниченко. «Федько-халамидник». Головний герой як особистість Мета: вчити учнів аналізувати характер головного героя; поглиблювати навички аналізу епічного твору; розвивати навички виразного читання, висловлення власного ставлення до прочитаного, логічне та образне мислення Очікувані результати: учні знають зміст твору; уміють аналізувати його; коментують риси характеру Федька, що вирізняють його з кола друзів; висловлюють своє власне розуміння духовного багатства. Теорія літератури: епічний твір, оповідання, головний герой, другорядні герої. Обладнання: портрет В. Винниченка, видання його твору, ілюстрації до нього Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Кажуть, що коли дитина сидить спокійно, нічим не цікавиться, то з нею, напевне, щось негаразд. У Федька, героя однойменного оповідання В. Винниченка, із цим було все добре, хоч, правду кажучи, інколи він перебирав міру. Разом із тим він мав такі риси, як чесність, справедливість, доброта й милосердя та сміливість. Можливо, це вони й призвели до трагедії?
(Виразне читання епізодів другої умовної частини оповідання «Федько-халамидник», які найбільше вразили, висловлення своїх думок та вражень або коментування.)
Поєднайте прислів’я з іменами героїв оповідання «Федько-халамидник».
Опрацювання статей та рубрик підручника.
— Чи простими були стосунки Федька з батьками? — Ким був Толин батько? — А ким був батько Федька? — Чи справедливо господар будинку ставився до сім’ї Федька? — Чи всі персонажі цього твору завжди роблять правильні вчинки? — Які, на вашу думку, проблеми порушено у творі? (Батьків і дітей, моральних цінностей, багатих і бідних.)
Із поданих слів виберіть, з якими у вас асоціюється Толя, а з якими Федько. Добрий, людяний, брехливий, сміливий, чесний, активний, бездушний, веселий, відвертий, гідний, грубий, негідний, жвавий, злий, боягуз, правдивий, підлий, пасивний, понурий, потайний, делікатний, повільний, невихований.
— Чи можна, на ваш погляд, вважати Федька особистістю, що вже сформувалась? Свою відповідь обґрунтуйте. — Як ви гадаєте, хто найбільше винен у трагедії з Федьком?
Інтерактивна вправа «Дерево рішень».
Скласти усний твір «Чи я хотів би (хотіла б) мати такого друга, як Федько?».
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Познайомившись з оповіданням В. Винниченка, я зрозумів (зрозуміла), що… | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 600 | |
Всього коментарів: 0 | |