Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 26 Володимир Винниченко. «Федько-халамидник» Мета: ознайомити учнів із цікавими сторінками життя та творчості В. Винниченка, змістом його твору; розвивати навички виразного читання, коментування прочитаного й висловлення особистого ставлення до нього; виховувати кращі людські якості — чесність, справедливість, розважливість та ін. Очікувані результати: учні знають про життєвий шлях В. Винниченка; вдумливо й виразно читають оповідання; уміють переказувати ключові епізоди; формулювати основну думку оповідання; порівнюють свою поведінку в певних ситуаціях із поведінкою літературних героїв. Теорія літератури: оповідання, герої художнього твору. Обладнання: портрет В. Винниченка, видання його твору, ілюстрації до нього Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Вступне слово вчителя. У хлопчаків на вулиці є свої поняття про честь, відвагу, існують свої герої. Федько з оповідання В. Винниченка був саме таким героєм. Про цінності справжні та уявні в житті дітей і дорослих ми вестимемо розмову на сьогоднішньому уроці.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Хто був найбільшим ворогом Федька й чому? — Як хлопчик ставився до дітей на вулиці й вони до нього? — Які розваги були в бідних дітей містечка? — За що Федька карав батько, а за що хвалив? — Чому батьки не дозволяли Федькові дружити з Толею? — Чому Толя весь час тягнувся до хлопців із вулиці? — Чи справді Толя був дитиною «ніжною, делікатною, смирною»? — Чому Толя, попри заборону матері, вийшов під дощ? — Кого звинуватили в Толиній хворобі й чому? — Яку новину приніс Федько навесні? — Як Толя поставився до розповіді Федька? — Якою була б поведінка Федька, якби зачепили його тата, і як повівся в такій самій ситуації Толя?
Прокоментуйте рядки з оповідання й визначте, як вони характеризують Федька. «Іде Федько. Іде і кричить. Він міг би підійти тихенько, так що й не почув би ніхто,— але Федько того не любив». «Руки в кишені, картуз набакир, іде, не поспішає. Але тікать і не пробуй, Федько усяку собаку випередить». «Федько вмить зривається з місця, налітає на Спірку, ловко підставляє ногу й кида його на землю. Тут же підскакує до Стьопки, хапа нитку і рве її до себе. Нитка тріскає, змій диркає. Гаврик плаче, а Федько намотує нитку на руку й помалу задом іде додому. Вигляд у нього гордий». «Коли вже хлопці далеко й не можуть йому нічого зробити, він раптом вертається й віддає змія. Навіть принесе ще своїх ниток і дасть: — На твого змія!»
Розшифруйте три ключових слова до теми.
Відповідь: бешкетник.
Відповідь: справедливість.
Відповідь: спокуса.
Уміти розповідати про письменника, знати зміст першої умовної частини оповідання, виділяти ключові епізоди, переказувати, коментувати, висловлювати оціночні судження про героїв твору.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Про Федька я думаю… | |||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 721 | |
Всього коментарів: 0 | |