Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 21 Виразне читання віршів Лесі Українки напам’ять

Урок № 21

Виразне читання віршів Лесі Українки напам’ять

Мета: повторити основні теоретичні відомості про виразне читання; розвивати навички виразного читання, розкриття через інтонацію змісту й основної думки твору; розвивати акторську майстерність, пам’ять учнів

Очікувані результати: учні добре знають вірш Лесі Українки напам’ять, уміють виразно та вдумливо читати його, коментувати й аналізувати, порівнювати із сучасністю й робити висновки.

Теорія літератури: інтонація, темп, пауза, логічний наголос.

Обладнання: планшет «Теорія виразного читання», портрет письменниці, видання її творів, ілюстрації до них, аудіозаписи художнього читання

Тип уроку: виразне читання напам’ять.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Вірші Лесі Українки м’які, задушевні й разом із тим сповнені внутрішньої сили, наснажені романтичною мрією. Хотілося, щоб ці якості ви змогли передати, читаючи вірші поетеси напам’ять.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Бліц-турнір «Що я знаю про Лесю Українку».
  2. Справжнє ім’я Лесі Українки… (Лариса Петрівна Косач).
  3. Хто дав їй псевдонім? (Її мама.)
  4. Ким була матір поетеси? (Ольга Петрівна Косач — українська письменниця, громадська діячка.)
  5. Ким був батько Лесі? (Петро Антонович Косач — український юрист, громадський діяч, освітянин.)
  6. У скільки років поетеса навчилася читати? (У чотири роки.)
  7. Чи навчалася Леся в школі? (Ні.)
  8. Яким чином здобувала освіту? (Удома за допомогою батьків, самостійно.)
  9. Що зробила Леся для своїх сестер у галузі освіти? (Написала підручник з історії.)
  10. На якому музичному інструменті грала Леся Українка? (Фортепіано.)

10) У скільки років написала свій перший вірш? (У дев’ять років.)

11) Які вірші Лесі Українки ви знаєте?

12) Із чим поетеса вела «тридцятилітню війну»? (З важкою хво­робою.)

  1. Повторення основних відомостей із теорії виразного читання (темп, інтонація, пауза, логічний наголос, міміка, жести).
  • ІІІ. Основний зміст роботи
  1. Робота в парах.

Повторення вірша напам’ять.

  1. Читання поезії Лесі Українки «Як дитиною, бувало…».

(Можна провести у вигляді конкурсу.)

  • IV. Закріплення знань, умінь і навичок

Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

М

Ь

Т

Я

А

П

Відповідь: пам’ять.

Р

І

Н

А

Т

И

З

В

Ь

С

Відповідь: виразність.

Т

Т

Я

Ч

У

П

О

Відповідь: почуття.

  • V. Домашнє завдання

Скласти усний твір на тему «Якою мені уявляється Леся Українка за її віршами» або «Значення стосунків у родині для виховання дитини».

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— На мою думку, найкращим читцем був (була)…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.07.2018)
Переглядів: 512 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: