Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 19 Т. Шевченко. Поема «Іван Підкова»

Урок № 19

Т. Шевченко. Поема «Іван Підкова»

Мета: ознайомити учнів зі змістом та художніми особливостями поеми Т. Шевченка «Іван Підкова»; розвивати навички виразного, вдумливого читання, пам’ять учнів, уміння коментувати прочитане й висловлювати своє ставлення до нього

Очікувані результати: учні знають історичну основу та художні особливості поеми Т. Шевченка «Іван Підкова»; виразно й усвідомлено читають твір; висловлюють власне розуміння лицарських чеснот українських козаків.

Теорія літератури: ліро-епічний твір, поема, строфа.

Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього; фото пам’ятника Івану Підкові у Львові; карта морських походів козаків

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Слово «козак» асоціюється з волею, воїнами, що захищають рідну землю, з вірним побратимством, з умінням знаходити вихід із будь-якої скрутної ситуації, зі славними морськими походами. Ця тема завжди захоплювала й Тараса Григоровича Шевченка.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Літературний брейн-ринг.

Відновіть прислів’я. Визначте, про кого в них ідеться. Розкрийте зміст прислів’їв.

Береженого бог береже, а… шабля стереже. Де…, там і слава. Степ та воля — … доля.

  1. Проблемні питання.

— Що вам відомо про Запорізьку Січ?

— Чому митці весь час зверталися й звертаються до теми козацтва?

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

  1. Виразне читання поеми Т. Шевченка «Іван Підкова».
  2. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Евристична бесіда.

— Як козаки боролись із турецькими завойовниками?

— Хто такий І. Підкова? (Козацький отаман.)

— З якою метою Шевченко нагадує читачеві про славну історію козацтва? Як пов’язує минуле й сучасне?

— Який твір називається поемою?

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.
  2. Робота в групах.

І група: підготуйте розповідь про отамана (з використанням ­цитат).

ІІ група: підготуйте розповідь про козаків.

ІІІ група: проаналізуйте відносини між отаманом і козаками.

ІV група: проаналізуйте опис моря (з використанням цитат). Для чого він подається в тексті? Як називають художників, що зображували море?

  1. Складання плану поеми.

Орієнтовний план

  1. Згадка про колишню славу козаків.
  2. Опис бурхливого моря.
  3. Морський похід запорожців.
  4. Дружнє козацьке побратимство.
  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Творче завдання.

Складіть характеристику збірного образу козаків та їхнього отамана за поемою Т. Шевченка «Іван Підкова».

Орієнтовна відповідь

Козаки — поважають отамана; сміливі, відважні; бувалі; з почуттям гумору; люблять пісню; азартні; не бояться труднощів, морської стихії.

Отаман — сміливий, відважний; розумний; гарний воїн; заслужив шану від козаків; урівноважений, розважливий; уміє керувати козаками; поважає простих козаків.

  1. Гра «Шифрувальник».

Розшифруйте три ключових слова до теми.

 

 

 

 

М

 

 

П

і

 

 

о

 

а

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

д

 

 

 

 

 

 

Відповіді: Підкова, море, похід.

 

  • V. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, переказувати зміст поеми «Іван Підкова», виділяти ключові епізоди, характеризувати героїв, художні особливості твору, висловлювати власне ставлення до прочитаного.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Я був (була) здивований (здивована) і захоплений (захоплена) тим, що…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.07.2018)
Переглядів: 938 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: