Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 16 М. Вороний. Поема «Євшан-зілля», її головна думка, образи та художні особливості Мета: допомогти учням глибше усвідомити поняття «ліро-епічний твір», «поема»; визначати ідейно-художні особливості твору; розвивати навички виразного, вдумливого читання ліро-епічних творів, характеристики образів, співвіднесення із сучасністю давноминулих подій, описаних у поемі Очікувані результати: учні знають зміст поеми М. Вороного «Євшан-зілля»; визначають головну думку поеми; характеризують образ головного героя; пояснюють співвідношення подій минулого із сучасністю. Теорія літератури: ліро-епічний твір, поема, художні образи. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. «Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати»,— говориться у відомому вірші українського поета В. Симоненка. Як матір, неможливо вибрати й Батьківщину. Справжній патріот, письменник М. Вороний теж дотримувався такої думки. Він уболівав за долю Вітчизни, українського народу й шукав відповіді на болючі питання сучасності в давній історії.
(Розповідь учнів про М. Вороного; переказ ключових епізодів поеми «Євшан-зілля».)
Опрацювання статей та рубрик підручника.
Ліро-епічний твір — віршований твір, у якому поєднуються лірика й епос; розповідаючи про якісь події, поет водночас висловлює свої почуття. Поема — віршований твір із чітко визначеним сюжетом. Розповідь про події часто поєднуються з висловленням авторських почуттів.
Орієнтовна відповідь Тема: історія половецького юнака, який, потрапивши в полон і живучи в достатку, забув про батьків і свій край, а батько повернув його за допомогою запаху полину з рідного половецького степу. Основна думка (ідея): не можна забувати ні батьківщину, ні мову, ні звичаї свого народу. Автор закликає людей пам’ятати свій рід і народ, свою історію.
— Що означає образ євшан-зілля у творі? Яка його сила? Що воно може зробити?
Поєднайте героїв твору та значення євшан-зілля для кожного з них.
Складіть сенкан до твору М. Вороного «Євшан-зілля». Євшан-зілля Терпке, запашне. Будить, зворушує, чарує. Любов до народу свого повертає. Пам’ять.
Знати зміст поеми М. Вороного «Євшан-зілля», уміти його аналізувати, характеризувати образи, висловлювати свою думку про них. Завдання підвищеної складності. Скласти усний твір-роздум «Моє розуміння патріотизму».
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Я розумію почуття патріотизму як… | |||||||||||||
Переглядів: 678 | |
Всього коментарів: 0 | |