Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 15 Микола Вороний. «Євшан-зілля» Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю М. Вороного, з історичною основою та змістом поеми «Євшан-зілля»; розвивати навички вдумливого, виразного читання, коментування прочитаного, визначення особливостей літературного твору Очікувані результати: учні знають основні факти біографії М. Вороного; розповідають про історичну основу поеми «Євшан-зілля»; виразно та вдумливо читають поему, висловлюють свої думки з приводу прочитаного. Теорія літератури: ліро-епічний твір, поема. Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до біографії; видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Вступне слово вчителя. Назва одного із зарубіжних телесеріалів, який зажив великої популярності в Україні,— «Багаті теж плачуть». Цікаво, чого б тим багатіям плакати? Адже вони мають повний достаток, можуть дозволити собі будь-які забаганки. Виявляється, що дещо не можна купити ні за які гроші. Наприклад, справжню любов і повагу, безкінечне життя, рідний край та багато іншого. Про цінності вічні й тимчасові, про історичну пам’ять і буде наша розмова.
Микола Вороний народився на Дніпропетровщині. Зростав майбутній поет у заможній родині ремісника, де зберігалися давні українські традиції. Їх підтримував дід Павло Денисович — старезний і міцний дідуган, який, доживши до сторічного віку, розмовляв виключно українською мовою. Писати М. Вороний почав ще учнем ремісничого училища. Поступово сформувався як цікавий поет, літературний критик, перекладач. Його вірші патріотичні, сповнені глибокої шани до рідного народу, до людини праці. Серед доробку Миколи Вороного особливо вирізняється поема «Євшан-зілля», що глибоко пройнята високим патріотизмом і щирою любов’ю митця до рідної України.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
— Що для кожної людини є найріднішим? — Що в житті жодна людина не може вибрати? — Чому для людини так важливо пам’ятати свою батьківщину, рідний дім, батьків, куди б не закинула доля?
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Чи сподобалась вам поема? — Що найбільше запам’яталось і схвилювало вас у цій поемі? — Що стало джерелом для написання поеми? — Як ви розумієте її назву? — Як ви вважаєте, чи є у творі елементи фантастичного? Якщо є, то які? — Як хлопчик потрапив до Києва? Підтвердьте рядками з поезії. — Як йому там жилося? Як про це сказано в тексті? — А як жилося батькові? Знайдіть слова й вислови, які передають муки батька. — Чому хлопчина почав забувати рідний край? — Кого батько попросив повернути сина? — Що переконало хлопця повернутися додому? — Яке пророкування таїться між рядками твору? Чому М. Вороний пише про половців, а звертається до українців? — Як ви думаєте, чи актуальна ця поема сьогодні?
— Чи потрібно людині усвідомлювати свою національну приналежність, пам’ятати історію свого народу, зберігати вірність Батьківщині? Чому?
Б — батьки… А — аромати… Т — тепло… пам’ятЬ К — калина… дІм В — вірність… Щ — щастя… щИрість Н — ніжність… родинА…
Знати про письменника М. Вороного, навчитися виразно читати, переказувати поему, коментувати її зміст; визначати ознаки ліро-епічного твору, поеми.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Я думаю, що такий твір у наш час… | |
Переглядів: 636 | |
Всього коментарів: 0 | |