Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 14 Контрольна робота № 1. «Вступ. Календарно-обрядові, колискові пісні та стрілецькі пісні, пісні літературного походження»

Урок № 14

Контрольна робота № 1. «Вступ. Календарно-обрядові, колискові пісні
та стрілецькі пісні, пісні літературного походження»

Мета: виявити рівень знань, умінь і навичок учнів із метою їхньої корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення

Очікувані результати: учні знають різновиди обрядових пісень; призначення й особливості колискових; пояснюють відмінності між народними піснями й піснями літературного походження; відрізняють стрілецькі пісні від інших видів пісень; пояснюють художні особливості пісень; коментують їхній зміст і знаходять типові художні засоби в піснях.

Теорія літератури: народна пісня, види народних пісень, календарно-обрядова поезія та її різновиди, колискова, пісня-гімн, легенда, молитва, пісня літературного походження.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь і навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Мета цього уроку — довести собі й усім, що ви добре засвоїли матеріал про народні календарно-обрядові пісні, пісні літературного походження, розумієте їхню специфіку й художні особливості, умієте коментувати й аналізувати пісні, можете висловлювати свої думки та враження від творів, відчувати естетичну насолоду від них. Тож успіхів вам у цьому!

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання тестових завдань.

Варіант І

Початковий і середній рівні

(За кожну правильну відповідь учні отримують по одному балу.)

  1. Русальні, купальські, жниварські пісні належать до пісень

А зимового циклу

Б весняного циклу

В осіннього циклу

Г літнього циклу

  1. Колядки виконують на

А Різдво Христове

Б Великдень

В щедрий вечір

Г свято Миколая

  1. Веснянки не називають ще

А гаївки

Б веснівки

В маївки

Г веселки

  1. Веснянки, найчастіше побудовані у формі

А полілогу

Б монологу

В діалогу

Г прозової мови

  1. Вірш «Як тебе не любити, Києве мій», який став неофіційним гімном Києва, написав

А П. Чубинський

Б Д. Луценко

В О. Кониський

Г С. Чарнецький

  1. Продовжте речення.

Слова та музику Державного Гімну України написали…

Достатній рівень

(За кожну правильну відповідь учні отримують по 1,5 бала.)

  1. Опишіть, які обряди виконувалися на свято І. Купала.
  2. Складіть паспорт-характеристику на календарно-обрядову пісню, вивчену напам’ять.

Високий рівень

(За правильну відповідь учні отримують 3 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Висловіть свої судження про роль народної пісні в сучасному житті.

Б Пофантазуйте й напишіть, яку зі знаменних, значних дат ви б зробили народним (шкільним) святом, як би його відзначали.

Відповіді: 1Г, 2А, 3Г, 4В, 5Б.

Варіант ІІ

Початковий і середній рівні

(За кожну правильну відповідь учні отримують по одному балу.)

  1. В обрядовій пісні «У ржі на межі» русалка просила в дівчат

А віночок

Б сорочечку

В поясочок

Г спідничку

  1. На Святвечір на покуті наші пращури ставили

А гілочки верби

Б Дідух

В ялинку

Г гілочки калини

  1. Вірш «Молитва», який став духовним гімном України, написав

А П. Чубинський

Б Д. Луценко

В О. Кониський

Г С. Чарнецький

  1. Придумана й переказана оповідь про якусь подію, особу, явище, походження назв, що сприймається як достовірна — це

А колискова

Б легенда

В молитва

Г календарно-обрядова пісня

  1. До перебільшення вдаються в календарно-обрядовій пісні

А «Засівна»

Б «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

В «Добрий вечір»

Г «Купайло, Купайло»

  1. Продовжте речення.

Календарно-обрядові пісні поділяються на цикли: …

Достатній рівень

(За кожну правильну відповідь учні отримують по 1,5 бала.)

  1. Поясніть символи, які використовуються в стрілецьких піснях.
  2. Схарактеризуйте образ матері за колисковими піснями.

Високий рівень

(За правильну відповідь учні отримують 3 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Висловіть свої судження про те, що таке патріотизм, яке його місце в сучасному житті й чи потрібна віра в щасливе майбутнє свого народу.

Б Напишіть твір-мініатюру про свою чи сімейну улюблену народну пісню або пісню літературного походження.

Відповіді: 1Б, 2Б, 3В, 4А, 5А.

  • ІІІ. Домашнє завдання

Повторити теоретичний матеріал.

  • ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найскладнішим для мене було…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.07.2018)
Переглядів: 4831 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: