Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 13 «Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка — популярна пісня про столицю України. Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Д. Луценка; учити аналізувати поезію, коментувати зміст, знаходити й пояснювати художні засоби; розвивати культуру зв’язного мовлення, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, робити власні висновки Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають пісню, визначають і коментують провідні мотиви, пояснюють роль символів Теорія літератури: пісня літературного походження. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: комбінований.
(Розповідь учнів про письменників, виразне читання стрілецьких пісень.)
— Здогадалися, про яке місто йдеться? Це столиця України — Київ.
Вступне слово вчителя. Серце кожної держави — її столиця. Це найгарніше, найрозвиненіше місто, центр промисловості, транспорту, науки, культури. Воно має свою історію, традиції, своє обличчя. Про нього складають пісні, пишуть романи то п’єси. Прилучимося й ми до цього процесу.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
Канна — багаторічна трав’яниста рослина, що має великі червоні квітки; вирощується як декоративна.
— Які почуття та настрій створює поезія Д. Луценка «Як тебе не любити, Києве мій»? (Щирість, ніжність, глибокий ліризм.) — Від якої особи ведеться розповідь у поезії? Про що це свідчить? — Яким ви уявляєте ліричного героя поезії? — У яку пору року й у який час доби відбувається дія? Відповідь обґрунтуйте, спираючись на текст. — Які конкретні й абстрактні образи виникають у вас після прочитання поезії? (Конкретні: вечір, схили Дніпра, вогні вечірнього міста; абстрактні: молодість, краса, відчуття любові, ніжності.) — Якими мотивами пройнятий твір? — Які найголовніші духовні цінності відтворює автор у поезії?
— Яким ви бачите Київ?
Складіть паспорт-характеристику поезії Д. Луценка «Як тебе не любити, Києве мій», визначивши її тему, ідею, художні образи та художні засоби, зробіть висновок.
Складіть сенкан на тему «Київ». Київ… Величний, гомінкий. Вабить, захоплює, закохує. Одне з найстародавніших міст Європи. Серце!
Уміти розповідати про письменника, виразно читати пісню літературного походження. Підготуватися до контрольної роботи.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Київ для мене… | |
Переглядів: 452 | |
Всього коментарів: 0 | |