Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма)

Урок № 13 «Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка — популярна пісня про столицю України.

Урок № 13

«Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка — популярна пісня про столицю України.
Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Д. Луценка; учити аналізувати поезію, коментувати зміст, знаходити й пояснювати художні засоби; розвивати культуру зв’язного мовлення, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, робити власні висновки

Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають пісню, визначають і коментують провідні мотиви, пояснюють роль символів

Теорія літератури: пісня літературного походження.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього

Тип уроку: комбінований.

  • I. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Перевірка домашнього завдання.

(Розповідь учнів про письменників, виразне читання стрілецьких пісень.)

  1. Гра «Відгадай за найменшою кількістю підказок».
  2. Місто, яке було засноване наприкінці V — початку VI століття.
  3. Герб міста: срібний Архангел Михаїл із вогняним мечем та щитом із хрестом на синьому щиті.
  4. Вважається одним із найбільших і найстаріших міст Європи.
  5. За легендою «Повісті временних літ», його разом із братами заснував легендарний полянський князь.
  6. Розташоване місто в середній течії Дніпра, у північній Наддніпрянщині.
  7. Символом цього міста є каштани.

— Здогадалися, про яке місто йдеться? Це столиця України — Київ.

  • II. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Серце кожної держави — її столиця. Це найгарніше, найрозвиненіше місто, центр промисловості, транспорту, науки, культури. Воно має свою історію, традиції, своє обличчя. Про нього складають пісні, пишуть романи то п’єси. Прилучимося й ми до цього процесу.

  • IІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя про письменника Д. Луценка.
  2. Робота з підручником.

Опрацювання статей та рубрик підручника.

  1. Виразне читання поезії «Як тебе не любити, Києве мій».
  2. Словникова робота.

Канна — багаторічна трав’яниста рослина, що має великі червоні квітки; вирощується як декоративна.

  1. Евристична бесіда.

— Які почуття та настрій створює поезія Д. Луценка «Як тебе не любити, Києве мій»? (Щирість, ніжність, глибокий ліризм.)

— Від якої особи ведеться розповідь у поезії? Про що це свідчить?

— Яким ви уявляєте ліричного героя поезії?

— У яку пору року й у який час доби відбувається дія? Відповідь обґрунтуйте, спираючись на текст.

— Які конкретні й абстрактні образи виникають у вас після прочитання поезії? (Конкретні: вечір, схили Дніпра, вогні вечірнього міста; абстрактні: молодість, краса, відчуття любові, ніжності.)

— Якими мотивами пройнятий твір?

— Які найголовніші духовні цінності відтворює автор у поезії?

  1. Усне словесне малювання.

— Яким ви бачите Київ?

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Складіть паспорт-характеристику поезії Д. Луценка «Як тебе не любити, Києве мій», визначивши її тему, ідею, художні образи та художні засоби, зробіть висновок.

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок
  1. Творче завдання.

Складіть сенкан на тему «Київ».

Київ…

Величний, гомінкий.

Вабить, захоплює, закохує.

Одне з найстародавніших міст Європи.

Серце!

  1. Гра «Шифрувальник».
  • V. Домашнє завдання

Уміти розповідати про письменника, виразно читати пісню літературного походження.

Підготуватися до контрольної роботи.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Київ для мене…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) | Додав: uthitel (30.07.2018)
Переглядів: 452 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: