Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 12 «Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького й Г. Труха — Мета: познайомити учнів із відомостями про січових стрільців, вивчити особливості стрілецьких пісень; уміти пояснювати їхні символи, відрізняти стрілецькі пісні від інших видів пісень; визначити провідний мотив програмових творів, їхній ідейно-художній зміст; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, пам’ять, увагу, спостережливість; робити власні висновки, узагальнення; навчити виразного читання; формувати кругозір, світогляд Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають пісню, розуміють і вміють пояснити специфіку пісні лiтературного походження, визначають їхні патріотичні мотиви та героїчний пафос. Теорія літератури: пісні січових стрільців. Обладнання: портрети письменників, видання твору, ілюстрації до нього Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Перевірка домашнього завдання. (Виразне читання вивчених творів.)
Вступне слово вчителя. У нашого народу завжди були люди — патріоти, готові на великі жертви заради Батьківщини. Саме такими були січові стрільці. Вони були не лише вправними воїнами, а й талановитими митцями. Їм належить багато пісень, названих стрілецькими. Ці пісні підтримували бойовий дух оборонців рідної землі, їхню віру в торжество свободи та справедливості.
Опрацювання статей та рубрик підручника.
— Що таке літературна пісня? — Чим літературна пісня відрізняється від народної? — Як пісня відображає життя народу? — Хто такі січові стрільці? Що вам відомо про них? — Як ви розумієте народну мудрість про те, що пісня ні в добру, ні в злу годину не покидає людину? Відповідь обґрунтуйте. — Чому народна пісня є дорогоцінним надбання поетичного генія нашого народу? Відповідь умотивуйте.
— Чому зажурилася Україна? — Що символізує калина? — Які ще образи-символи України вам відомі? (Верба, рушник, чорнобривці та ін.) — Чому Україна порівнюється з калиною? — З яким ворогом і за що борються січовики? — Як січовики намагаються розвеселити Україну? Свою відповідь підтвердіть цитатами з твору.
Завдання пошуково-дослідницького характеру. Визначте художні особливості поезії.
Уміти розповідати про письменників, виразно читати стрілецьку пісню.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Для мене на уроці було новим… | |||||||||||||
Переглядів: 701 | Коментарі: 4 | |
Всього коментарів: 0 | |