Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 6 клас (нова програма) |
Урок № 11 Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, Мета: прочитати легенду, визначити її тематичне спрямування, з’ясувати роль і місце пісні в житті українського народу; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити власні висновки, учити дітей бути спостережливими, логічно мислити; формувати кругозір, світогляд Очікувані результати: учні виразно та вдумливо читають легенду та «Молитву», розповідають про зв’язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О. Кониського, визначають і коментують провідні мотиви, пояснюють роль символів у них. Теорія літератури: легенда, гімн. Обладнання: підручник, ілюстрації до творів Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Відомий французький письменник А. Камю вважав, що не можна бути щасливим одному. І дійсно, люди почуваються щасливими, захищеними у своїй заможній, незалежній країні, серед свого роду й народу. Найсвітліші народні сподівання, духовність народу відбивають офіційний державний гімн, інші пісні-гімни, просякнуті подібними мотивами. З такими творами ми й познайомимося на уроці.
(Заслуховування повідомлень учнів про історію гімнів.)
Опрацювання статей та рубрик підручника.
(Проводиться за питаннями учнів.)
Легенда — один із жанрів народної прози, розповідь про видатну подію чи вчинок якої-небудь людини, в основі якої диво, фантастичний образ або уявлення, яке сприймається оповідачем як достовірне. Водночас сюжет легенди базується на реальних або припустимих фактах; легендарний герой може мати свій праобраз у реальному житті, в історичній дійсності.
Визначте особливості народної легенди.
— Кого й чим наділив Господь за легендою? — Якою у творі зображена поведінка дівчинки? — Як зрозуміти слова Господа про те, що пісня вславить дівчину на цілий світ? — Чим пояснити те, що дівчина-Україна з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ? — Через що Україна страждає й терпить усілякі страждання? — Визначте за легендою риси національного характеру українців. (Поетичні, покірні, з гарним естетичним смаком, богобоязливі, волелюбні та ін.) — Яка основна думка цього твору? (Серед усіляких скарбів, талантів, здібностей, обдаровань пісня є неоціненним даром.)
Доберіть і запишіть якомога більше слів, що виникають від асоціації зі словом Україна.
Гра «Шифрувальник». Розшифруйте три ключових слова до теми.
Відповідь: патріот.
Відповідь: стрільці.
Відповідь: молитва.
Виразно читати вивчені твори, переказувати, висловлювати свої думки та враження.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Для мене було новим… | |||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 463 | |
Всього коментарів: 0 | |