Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 7 Народні казки. «Про правду і кривду»

Урок № 7

Народні казки. «Про правду і кривду»

Мета:  ознайомити учнів із поняттям «народна казка», змістом казки «Про правду і кривду»; розвивати навички виразного читання й переказу казок, творчу уяву, фантазію

Очікувані результати: учні розуміють, що таке казка, вміють виразно і вдумливо читати твори цього жанру, висловлювати власні думки з приводу прочитаного.

Теорія літератури: народні казки, різновиди казок, їхні особливості.

Обладнання: підручник, фото-, відеоматеріали для презентації проекту «Родинні перекази»

Тип уроку: комбінований.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Презентація міні-проекту «Родинні перекази».

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Чи є для дітей щось цікавіше за казки? Навряд чи… Казки бувають добрі й страшні, веселі й трохи сумні. Саме бурхлива фантазія наших предків, мабуть, і рухала прогрес. Поміркуйте самі: хотілося людині швидко пересуватися — вигадала вона чоботи-скороходи і килим-літак. Минуло кілька століть — і ось уже мчать авто, літаки, долаючи великі відстані за короткий час. Отже, мандруємо в казку і вчимося її мудрості.

  • IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Робота з підручником.

Читання статті про народну казку, виконання завдань підручника.

  1. Виразне читання казки «Про правду і кривду».
  2. Словникова робота, обмін враженнями щодо прочитаного.
  3. Евристична бесіда.

— Про що сперечалися дядько і небіж? (Про правду та кривду, як краще жити — правдою чи кривдою.)

— Хто розсудив суперечку? (Випадкові перехожі — заробітчанин, пан та піп.)

— Як ти ставишся до вчинків дядька? (З осудом.)

— Як поставився небіж-король до свого дядька? (Простив його, дав два кораблі всякого добра.)

— Чи могли б ви простити заподіяне вам зло й відповісти на це добром? (Залежно від ситуації: наскільки велике це зло і кого стосується.)

— Що в цій казці є реальним, а що фантастичним? (Реальні суперечка, розмови з перехожими, бідність і багатство; фантастичне — чорти та їхні розмови, вигадки, порятування селян, городян та королівни, одруження з дочкою короля.)

  1. Робота над характеристикою дійових осіб.

Випишіть із поданих прикметників ті, які, на вашу думку, характеризують героїв казки.

Добрий, сміливий, упевнений, відвертий, кмітливий, уважний, дотепний, розсудливий, винахідливий, правдивий, працьовитий, мудрий, розважливий, розумний, роботящий, порядний, богобоязливий, люблячий, ледачий, жадібний, боязкий, заздрісний, зажерливий, дурний, скупий, винахідливий, вигадливий, несправедливий.

Орієнтовна відповідь

Дядько

Небіж

Жадібний, заздрісний, зажерливий, скупий, несправедливий

Добрий, сміливий, правдивий, мудрий, порядний

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок
  1. Літературні ігри.
  2. Тестове завдання.

Темі казки відповідає прислів’я, приказка

А Щастя той здобуває, хто в праці розуму набуває.

Б Лагідні слова роблять приятелів, а гострі — затятих ворогів.

В Правда кривду переважить.

Г Будеш трудиться — будеш кормиться.

Відповідь: В.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Навчитися виразно читати, переказувати, коментувати зміст казки «Про правду і кривду», відповісти на питання підручника.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Мудрість у казці «Про правду і кривду» полягає в тому, що…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 714 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: