Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 31 Л. Глібов — відомий український поет і байкар. Віршовані загадки, акровірші Мета: ознайомити учнів із матеріалом про життя та творчість відомого письменника, його віршованими загадками, акровіршами; розвивати фантазію, пам’ять, творчу уяву, кмітливість Очікувані результати: учні знають відомості про письменника, виразно й осмислено читають загадки, пояснюють способи їх відгадування, визначають художні засоби в них та їхню роль у загадках. Теорія літератури: літературна загадка, її особливості, акровірш. Обладнання: підручник, портрет Л. Глібова Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Перевірка домашнього завдання. Заслуховування «усних словесних малюнків» та ситуацій за народними прислів’ями.
Вступне слово вчителя. Кенар, канарка — співоча красива пташка. Так називали відомого українського байкаря Леоніда Івановича Глібова. І він дійсно, як та птаха, «виспівував» поетичні рядки, але не прості, а загадки й одразу з відповідями. Такі твори називаються акровіршами. Тож сьогодні ми завітаємо в гості до Л. Глібова — дідуся Кенара, як його називали діти.
План розповіді вчителя
— Поясніть слова «химерний», «коханчик», «окріп», «макітра», «шкода», «шкандибати», «а нуте лиш», «вареник гречаний», «не бігать шукати такого добра» за здогадом, контекстом, словником або за допомогою вчителя. — Якого виду словами розпочинається твір Л. Глібова? (Прикметниками-означеннями в зменшено-пестливій формі.) — Про що це свідчить, який створює настрій? (Про добре ставлення до маленьких читачів, створює гарний, веселий настрій.)
Опрацювання поняття «акровірш».
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Про які вади своєї героїні говорить Л. Глібов? (Нахабність, набридливість, безсоромність, ледачість.) — Яке відношення, на ваш погляд, ця віршована загадка має до людини? (Є люди, які мають такі ж якості характеру, хочуть багато отримувати, не докладаючи особливих зусиль.)
Йдеться про ластівку. — Згадайте, символом чого вважається ця пташка, що приносить на своїх крилах. (Весну.) — Чому ластівкам найбільше радіють діточки? (З прильотом ластівок настає тепла погода, дітям можна більше гуляти на вулиці.)
Завдання учням. — Назвіть різні за формою види загадок. (Кросворди, чайнворди, шаради, ребуси та інше.)
Уміти виразно читати, коментувати твори Л. Глібова, пояснювати їхні особливості.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найбільше мені сподобався акровірш про…, тому що… | |
Переглядів: 587 | |
Всього коментарів: 0 | |