Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 31 Л. Глібов — відомий український поет і байкар. Віршовані загадки, акровірші

Урок № 31

Л. Глібов — відомий український поет і байкар. Віршовані загадки, акровірші

Мета: ознайомити учнів із матеріалом про життя та творчість відомого письменника, його віршованими загадками, акровіршами; розвивати фантазію, пам’ять, творчу уяву, кмітливість

Очікувані результати: учні знають відомості про письменника, виразно й осмислено читають загадки, пояснюють способи їх відгадування, визначають художні засоби в них та їхню роль у загадках.

Теорія літератури: літературна загадка, її особливості, акровірш.

Обладнання: підручник, портрет Л. Глібова

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Заслуховування «усних словесних малюнків» та ситуацій за народними прислів’ями.

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Кенар, канарка — співоча красива пташка. Так називали відомого українського байкаря Леоніда Івановича Глібова. І він дійсно, як та птаха, «виспівував» поетичні рядки, але не прості, а загадки й одразу з відповідями. Такі твори називаються акровіршами. Тож сьогодні ми завітаємо в гості до Л. Глібова — дідуся Кенара, як його називали діти.

  • IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя.

План розповіді вчителя

  1. Початок шляху Л. Глібова.
  2. Активне громадське життя та творча діяльність письменника.
  3. Глібов — байкар.
  4. Виразне читання поетичної загадки Л. Глібова «Химерний, маленький…»
  5. Спостереження над текстом.

— Поясніть слова «химерний», «коханчик», «окріп», «макітра», «шкода», «шкандибати», «а нуте лиш», «вареник гречаний», «не бігать шукати такого добра» за здогадом, контекстом, словником або за допомогою вчителя.

— Якого виду словами розпочинається твір Л. Глібова?

(Прикметниками-означеннями в зменшено-пестливій формі.)

— Про що це свідчить, який створює настрій?

(Про добре ставлення до маленьких читачів, створює гарний, веселий настрій.)

  1. Робота з підручником.

Опрацювання поняття «акровірш».

  1. Виразне читання акровірша «Що за птиця?».
  2. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Евристична бесіда.

— Про які вади своєї героїні говорить Л. Глібов?

(Нахабність, набридливість, безсоромність, ледачість.)

— Яке відношення, на ваш погляд, ця віршована загадка має до людини?

(Є люди, які мають такі ж якості характеру, хочуть багато отримувати, не докладаючи особливих зусиль.)

  1. Виразне читання акровірша «Хто вона?».
  2. Коментування змісту акровірша.

Йдеться про ластівку.

— Згадайте, символом чого вважається ця пташка, що приносить на своїх крилах.

(Весну.)

— Чому ластівкам найбільше радіють діточки?

(З прильотом ластівок настає тепла погода, дітям можна більше гуляти на вулиці.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

Завдання учням.

— Назвіть різні за формою види загадок.

(Кросворди, чайнворди, шаради, ребуси та інше.)

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Уміти виразно читати, коментувати твори Л. Глібова, пояснювати їхні особливості.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найбільше мені сподобався акровірш про…, тому що…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (21.01.2018)
Переглядів: 587 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: