Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 2 Міфи та легенди українців. «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?»

Урок № 2

Міфи та легенди українців. «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?»

Мета: дати учням уявлення про виникнення міфів, легенд та переказів українців; ознайомити з найпопулярнішими з них; допомогти усвідомити їх зміст та особливості форми, значення; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення

Очікувані результати: учні розуміють, що таке міф, легенда та переказ, знають і тлумачать зміст цих понять; уміють переказувати, висловлювати власну думку з приводу прочитаного.

Теорія літератури: фольклор, міф, легенда, переказ.

Обладнання: підручник, тексти міфу «Про зоряний Віз», легенда «Чому пес живе коло людини?»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Якщо людина не знала відповіді на якісь питання, наприклад, звідки взялися зорі, місяць, сонце, що таке грім, блискавка, то вона фантазувала, малюючи ці явища у вигляді істот, подібних до себе, тільки набагато сильніших та могутніших. Так виникли міфи й легенди, причому в кожного народу — свої.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Заслуховування складених учнями висловлювань із використанням образних слів.

  • ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Робота з підручником.

Опрацювання вступної статті.

  1. Виразне читання міфу «Про зоряний Віз».
  2. Словникова робота.

Хорувати — хворіти.

Одволала — порятувала.

  1. Евристична бесіда.

— Що за нещастя трапилося з людьми в невідомому краї?

— Які риси характеру мала дівчина?

— Як, за міфом, утворилося сузір’я зоряний Віз?

  1. Тестове завдання.

Зоряний Віз — це справді небесне сузір’я

А Великої Ведмедиці

Б Малої Ведмедиці

В Чумацького Шляху

Г Великого Пса

Відповідь: А.

  1. Виразне читання легенди «Чому пес живе коло людини?»
  2. Словникова робота.

Затягнімося в корч — сховаймося під кущем.

  1. Тестове завдання.

Пес живе коло людини тому, що

А вважає її рівною із собою, «однієї крові»

Б вважає найсильнішою

В бо людина смачно його годує

Г бо всі інші звірі прогнали його

Відповідь: Б.

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

Проблемні питання.

— Головна думка якої легенди відповідає прислів’ю «Хто людям добра бажає, той і собі має»?

— На який вид фольклору схожі легенди і які між ними відмінності? Відповідь оформіть у вигляді таблиці.

Орієнтовна відповідь

Легенди, міфи

Казки

Спільне

Зображуються фантастичні події, магічні речі, оживлюється природа

Відмінне

Зображувані події претендують на певну достовірність; персонажами є конкретні люди

Невизначеність місця і часу дії, типові персонажі, сприймається як вигадка, фантастика, розказується з метою повчання і щоб розважити

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Навчитися виразно читати, переказувати міфи та легенди, коментувати зміст творів.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Із міфів та легенд давні українці постають перед нами як…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (23.07.2018)
Переглядів: 2040 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: