Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 28 Українські народні прислів’я та приказки

Урок № 28

Українські народні прислів’я та приказки

Мета: дати учням уявлення про прислів’я та приказки, їх види; розвивати навички виразного, осмисленого читання прислів’їв та приказок, пояснення їхнього змісту

Очікувані результати: учні знають прислів’я та приказки, уміють їх розрізняти, пояснювати, можуть застосовувати їх у певних життєвих ситуаціях, розуміють їхній повчальний зміст.

Теорія літератури: прислів’я, приказки.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Яке гарне враження справляє на слухачів влучне, доречно сказане, дотепне слово! Такими виразами найчастіше є прислів’я та приказки. Вони ввібрали в себе віковий досвід народу, його мудрість, спостережливість, почуття гумору. Докладніше про це ми поговоримо на сьогоднішньому уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  1. Розповідь про особливості загадок, способи їх розгадування.
  2. Заслуховування самостійно складених загадок.
  • IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Робота з підручником.

Ознайомлення з поняттями «прислів’я» та «приказки».

  1. Виразне читання прислів’їв та приказок, пояснення їхнього змісту.
  2. Завдання учням.
  3. Визначте серед поданих висловів прислів’я та приказки; порівняйте їх за формою та змістом.

Не копай яму іншому. Озирайся на минуле, коли хочеш знати майбутнє. Умій сказати, умій змовчати. Діло майстра величає. Не бажай синові багатства, а бажай розуму. Смілому море по коліна. Не підливай масла в огонь. Правда очі коле. Чого Івась не навчиться, того Іван не буде знати. Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай. Не святі горшки ліплять.

  1. Подані описи ситуації визначте прислів’ями.

Людина випадково сказала образливе слово і тепер шкодує, але нічого вдіяти не може. (Слово не горобець, вилетить — не впіймаєш.)

Людина довірилася порадам інших, не подумала сама й потрапила в халепу. (Людей питай, але і свій розум май.)

Якщо дерево красиве, гіллясте, то це не значить, що воно обов’язково гарно родить. Те саме можна сказати й про людину. Та, яка має гарний вигляд, багато вдягнена, не обов’язково дуже працьовита, успішна. (На дерево дивись, як родить, а на людину — як робить.)

Людина, яка не виконала чи недовиконала потрібну їй справу, не може почуватися спокійною. (Зробив діло — гуляй сміло.)

Коли дитина пораниться, захворіє чи потрапить у складну ситуацію, мати сильно переживає за неї. (У дитини заболить пальчик, а у матері — серце.)

Справжні друзі виявляються тоді, коли безкорисливо допомагають у скрутні хвилини. (Друзі пізнаються в біді.)

  1. Порівняйте вищезгадані описи ситуацій та прислів’я і зробіть висновок про те, які з цих висловів краще пояснюють події.

(Прислів’я лаконічніші, яскравіше описують життєві ситуації.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

Гра «Знайди пару».

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.

Уміти відрізняти прислів’я від приказок, пояснювати їхній зміст.

  1. Завдання підвищеної складності.

Дібрати прислів’я з використанням натурального ряду чисел (один, два, три…).

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найбільше мені сьогодні сподобалося…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 889 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: