Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 25 Контрольна робота № 2. «Літературні казки»

Урок № 25

Контрольна робота № 2. «Літературні казки»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю та корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення

Очікувані результати: учні знають зміст і художні особливості вивчених літературних казок, уміють виділяти в них ключові епізоди, висловлювати власні думки щодо прочитаного, проводити аналогії із сучасним життям.

Теорія літератури: літературна казка, мова автора і мова персонажів, портрет, прозова та віршована мова (рима, строфа, ритм).

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Захопливий фантастичний світ літературних казок, напевно, нікого з вас не залишив байдужим. Ви вболівали за долю героїв, які вам подобалися, навіть хотіли бути схожими на них, обурювалися вчинками негативних персонажів, упізнавали деякі свої недоліки характеру. Сьогодні ви зможете висловити власні думки про літературні казки та враження від них під час виконання контрольної роботи. Успіху вам!

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання учнями тестових завдань.

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

  1. Хуха-Моховинка з однойменної казки В. Короліва-Старого допомогла злому дідові вибратися із засніженого лісу, тому що

А сподівалася отримати винагороду

Б хотіла, щоб він швидше вибрався з лісу й не наробив ще шкоди

В не пам’ятала зла, всіх прощала

Г хотіла віддячити добрим діткам

  1. Лоскотона з казки В. Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон» визволили з в’язниці

А робітники й батраки

Б сам цар Плаксій

В капітан Макака

Г добрі дочки царя

  1. Країна Недоладія з казки Г. Малик символізує

А невивчені уроки

Б вередливих дітей, що роблять усе навпаки

В справи дорослих, які обманюють дітей

Г недороблені справи

  1. За словами Лиса Микити з казки І. Франка «Фарбований Лис»

А його виліпив Святий Миколай з небесної глини

Б Бог виліпив його з небесної хмари

В морська цариця послала його на землю

Г архангели подарували йому блакитне пір’я й послали царювати в лісі

  1. Побачити на власні очі живу Хуху-Моховинку можуть тільки

А старі мудрі люди

Б добрі дітки

В чарівниці

Г батьки добрих діток

  1. Мешканці країни Недоладії з казки Г. Малик не захотіли повертатися до міста, тому що

А не бажали кидати свого Недороля

Б боялися Першого Недорадника

В не хотіли покидати батьківщину

Г їм було зручно недоробляти свої справи

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

  1. Схарактеризуйте образ Хухи-Моховинки з однойменної казки В. Короліва-Старого.
  2. З’ясуйте особливості змалювання головних та другорядних персонажів казок, мови автора й мови героїв.

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Висловіть міркування про песимістичний та оптимістичний погляди на життя, спираючись на знання казок та власні спостереження.

Б Продовжте опис пригод Хухи-Моховинки.

Відповіді: 1 В, 2 А, 3 Г, 4 А, 5 Б, 6 В.

  • ІІІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— На мою думку, я виконав (виконала) контрольну роботу…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 1157 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: