Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 22 Г. Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Урок № 22

Г. Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

Мета: продовжити знайомство з твором Г. Малик; розвивати навички виразного читання, переказування, виділення головного та його коментування

Очікувані результати: учні знають зміст казки, уміють його переказувати, коментувати, робити висновки; прагнуть до виховання в собі кращих якостей характеру.

Теорія літератури: повість-казка.

Обладнання: підручник, портрет Г. Малик, текст твору «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», ілюстрації до нього

Тип уроку: комбінований.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

У творі Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», з яким ми почали знайомитися на минулому уроці, все як у казці: дивна країна, чудесне перенесення героїні, чудні мешканці. Але щось дуже нагадує нам своє, звичне: недовивчені уроки, недотримане слово… Оце «недо…» ніби переслідує нас скрізь, де ми полінувалися, забули про відповідальність. То як же бути? Подивимося, як упораються з цією проблемою герої казки.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Виразне читання, переказування головних епізодів повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», їх коментування, висловлення власної думки з приводу прочитаного.

  • IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Виразне читання повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

(Учитель та учні виразно читають другу частину повісті, від слів «причинила дверцята і опинилася у невеличкій кімнаті» до кінця.)

  1. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чи сподобався вам твір? Чим саме?

— Які ще значення мають слова «зачарування» (піддавання чарам та захоплювання) й «розчарування» (позбавляння чар та відчування невдоволення)?

— Що означає «Не мати голови на плечах»? (Робити нерозумні речі, дурниці.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

Гра «Ключове слово».

Згадайте епізод казки, пов’язаний із певним ключовим словом.

  1. Рушничок (його Аля забула довишивати й подарувала бабусі на день народження).
  2. Риби під парасольками (таку картину побачила Аля, коли потрапила до Недоладії).
  3. Ліве вухо (його не було у хлопчика Недоладька, якого зустріла Аля).
  4. Будинки-розвалюхи (такими були будівлі в країні Недоладії).
  5. Хвилинник (годинник у Недоладії був без годинникової стрілки).
  6. Лицарський шолом (його носив замість голови Перший Недорадник).
  7. Корона (саме її хотів відібрати в короля Перший Недорадник).
  8. Величезна книга (Аля побачила її на столі в будиночку без дверей, коли шукала відповідь на питання, як їй повернутися додому).
  9. Інструкція (вона була в книзі, давала способи зачарування та розчарування).

10) Спис-стрілка (вона була в Недобороди, охоронця в’язниці).

11) Батьківщина (нею вважали свою країну недоладяни, котрі відмовилися повертатися в місто разом із Алею).

12) Кнопка (нею Аля пришпилила домальований портрет злого Першого Недорадника на згадку про свою пригоду).

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Навчитися виразно читати, переказувати твір, виділяти головне, висловлювати власну думку з приводу прочитаного.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Якщо б я потрапив (потрапила) в країну Недоладію, я б…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 616 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: