Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 20 В. Симоненко. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон». Поняття про віршовану мову Мета: навчити учнів визначати основні риси характеру дійових осіб твору, аналізувати їхню поведінку, виділяти основні епізоди; розвивати навички висловлення особистого ставлення до зображуваного, проведення аналогії із сучасним життям; дати поняття про віршовану мову Очікувані результати: учні знають зміст казки, уміють її переказувати, виділяти основні епізоди; розуміють значення назви казкової країни, імен персонажів казки для розкриття змісту твору; мають поняття про віршовану й прозову мову. Теорія літератури: віршована мова, ритм, рима, промовляючі імена героїв та інших власних назв. Обладнання: підручник, портрет В. Симоненка, текст казки «Цар Плаксій та Лоскотон», ілюстрації до твору Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Вступне слово вчителя. Ви вже помітили, що є художні твори, написані мовою, яка нагадує нашу звичайну розмовну, а є твори, котрі нагадують пісню. Це — вірші, поезія, лірика. Поезія здатна якнайкраще й найточніше передати почуття та переживання людини, кольори, звуки і навіть запахи. Писати вірші — велика майстерність, і нею повною мірою володів В. Симоненко. Про це ми й будемо розмірковувати сьогодні на уроці.
Перевірка домашнього завдання.
Порівняйте головних героїв казки В. Симоненка. Відповідь оформіть у вигляді таблиці. Орієнтовна відповідь
Ознайомлення за підручником з поняттями «віршована мова», «рими», «строфа».
Позначте ритм і риму у віршованих рядках із казки В. Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон». Там, де гори і долини,
Проблемне завдання. Визначте, у чому переваги оптимістичного (песимістичного) поглядів на життя та в чому їхні недоліки.
Уміти характеризувати героїв казки В. Симоненка, практично визначати поняття «віршована мова», «прозова мова».
Скласти усний твір «Як стати оптимістом у сучасному житті?» або взяти інтерв’ю в батьків, родичів, знайомих на цю тему.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Я хотів би (хотіла б) навчитися бути оптимістом, тому що… | |||||||||||||||||||
Переглядів: 528 | |
Всього коментарів: 0 | |