Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 19 В. Симоненко. Знайомство із життям митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон»

Урок № 19

В. Симоненко. Знайомство із життям митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон»

Мета: ознайомити учнів із матеріалом про життя й творчість письменника, змістом його казки; розвивати навички виразного читання віршованих творів, визначення основних рис характеру героїв, аналізу їх поведінки

Очікувані результати: учні знають цікаві сторінки із життя письменника, виразно читають казку, звертаючи увагу на ритм і риму; визначають основні риси характеру дійових осіб, пояснюють відмінність між прозовим і віршованим твором.

Теорія літератури: літературна казка, прозова та віршована мова.

Обладнання: підручник, портрет В. Симоненка, текст казки «Цар Плаксій та Лоскотон»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Кажуть, що сміх додає людині здоров’я, навіть лікує. У товаристві, як правило, люблять веселих людей. Разом із тим не шанують таких, що їх називають «дурносміхами». Не люблять також і плаксунів та тих, хто постійно нудьгує й сумує без особливої причини. Про це поет В. Симоненко написав віршовану казку.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Зачитування портретів тварин або уявної фантастичної істоти.

  • IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя про письменника.

План розповіді вчителя

  1. Дитинство письменника.
  2. Молоді роки.
  3. Трагічність долі.
  4. Робота з підручником.

Опрацювання статті про письменника.

  1. Виразне читання казки В. Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон».
  2. Словникова робота.

(Проводиться за питаннями учнів.)

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чим сподобався вам цей твір? Відповідь обґрунтуйте.

— Про що ця казка В. Симоненка?

— Що здалося вам смішним, а що сумним?

— Що в ній реальне, а що фантастичне?

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок
  1. Проблемне завдання.

Інколи письменники в якості художнього засобу використовують прізвища, імена героїв, географічні назви, що промовляють самі за себе, дають певну характеристику. Назвіть такі «промовляючі» імената назви, ужиті в казці В. Симоненка.

(Плаксій, Нудота, країна Сльозолий та ін.)

  1. Літературна гра «“Так” чи “Ні”».
  2. Цар Плаксій був красивим молодим чоловіком із сумними очима. (Ні.)
  3. У Плаксія було п’ять дочок. (Ні.)
  4. Нудота, Вай-Вай, Плакота — так звали синів Плаксія. (Ні.)
  5. Цар велів, щоб разом із його дітьми плакали й інші діти в країні. (Так.)
  6. Цар погрожував з’їсти кожного, хто наважиться всміхнутися. (Так.)
  7. Лоскотон приходив щовечора до голодної малечі та приносив сміх. (Так.)
  8. Охоронці ніби не помічали, що Лоскотон порушує закон про заборону сміху в державі. (Ні.)
  9. Капітан Макака захотів стати царським зятем і вистежив Лоскотона. (Так.)
  10. Усі поети в царстві з гнівом писали, який Макака бридкий. (Ні.)

10) Батраки й робітники звільнили Лоскотона з в’язниці. (Так.)

11) Цар Плаксій від сорому покинув країну. (Ні.)

12) Веселий Лоскотон продовжує носити дітям щирий сміх. (Так.)

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.

Уміти виразно читати, переказувати, коментувати головні епізоди казки, характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку.

  1. Завдання підвищеної складності.

Продовжити історію Лоскотона.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Оптимістична налаштованість людини, на мою думку, допомагає…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 537 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: