Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 16 І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру Мета: допомогти учням глибше усвідомити зміст казки; дати поняття про головні та другорядні персонажі; формувати навички переказування, характеристики героїв, уміння виділяти головне; розвивати творчі здібності учнів Очікувані результати: учні знають зміст казки, уміють визначати головного й другорядних героїв, характеризувати їх, давати оцінку їхнім учинкам та діям; розуміють повчальні моменти твору. Теорія літератури: літературна казка, інтонація читання, мова автора і мова дійових осіб, головні та другорядні герої. Обладнання: підручник, портрет І. Франка, текст казки «Фарбований Лис» Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Вступне слово вчителя. Люди, як правило, бачать те, що хочуть бачити. Звірі в лісі мріяли про справедливого царя, і вони це отримали. Ніхто не хотів помічати, що з приходом нового царя нічого не змінилося: хто щось впіймав, той був ситий, хто не спіймав нічого, той залишився голодний. Чому ж тоді таким образливим для звірів здалося те, що правив ними, як з’ясувалося, не справжній цар, а звичайнісінький лис? Про це ми й поміркуємо на сьогоднішньому уроці.
Перевірка домашнього завдання.
Опрацювання статті підручника про головних та другорядних героїв.
Визначте головних та другорядних героїв казки І. Франка «Фарбований Лис».
Виступіть у ролі захисника Лиса Микити та його обвинувача, записавши 3–5 пунктів своєї промови.
— Що є смішним, а що сумним у цій казці? — Чи дійсно справедливим царем був Лис Микита? — Чи не надто жорстоко вчинили звірі, так покаравши фарбованого Лиса?
Тестові завдання.
Скласти усний (або письмовий) твір-характеристику Лиса Микити.
Знайти спільне й відмінне у лисів — героїв різних казок.
Підготувати повідомлення про представників «нечистої сили».
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Образ Лиса Микити нам підказує, що… | |
Переглядів: 665 | |
Всього коментарів: 0 | |