Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 16 І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру

Урок № 16

І. Франко. Казка «Фарбований лис». Образ Лиса, риси його характеру

Мета: допомогти учням глибше усвідомити зміст казки; дати поняття про головні та другорядні персонажі; формувати навички переказування, характеристики героїв, уміння виділяти головне; розвивати творчі здібності учнів

Очікувані результати: учні знають зміст казки, уміють визначати головного й другорядних героїв, характеризувати їх, давати оцінку їхнім учинкам та діям; розуміють повчальні моменти твору.

Теорія літератури: літературна казка, інтонація читання, мова автора і мова дійових осіб, головні та другорядні герої.

Обладнання: підручник, портрет І. Франка, текст казки «Фарбований Лис»

Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Люди, як правило, бачать те, що хочуть бачити. Звірі в лісі мріяли про справедливого царя, і вони це отримали. Ніхто не хотів помічати, що з приходом нового царя нічого не змінилося: хто щось впіймав, той був ситий, хто не спіймав нічого, той залишився голодний. Чому ж тоді таким образливим для звірів здалося те, що правив ними, як з’ясувалося, не справжній цар, а звичайнісінький лис? Про це ми й поміркуємо на сьогоднішньому уроці.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

  1. Переказування казки І. Франка «Фарбований Лис» від імені автора або дійових осіб.
  2. Визначення картин і епізодів, що їх учні вважають найцікавішими, найнапруженішими, такими, що мають найбільше виховне значення.
  • ІІІ. Формування і вдосконалення вмінь та навичок
  1. Робота з підручником.

Опрацювання статті підручника про головних та другорядних героїв.

  1. Завдання учням.

Визначте головних та другорядних героїв казки І. Франка «Фарбований Лис».

  1. Заповнення «Анкети-характеристики» Лиса Микити.
  2. Рольова гра.

Виступіть у ролі захисника Лиса Микити та його обвинувача, записавши 3–5 пунктів своєї промови.

  1. Проблемні питання.

— Що є смішним, а що сумним у цій казці?

— Чи дійсно справедливим царем був Лис Микита?

— Чи не надто жорстоко вчинили звірі, так покаравши фарбованого Лиса?

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

Тестові завдання.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
  1. Завдання для всього класу.

Скласти усний (або письмовий) твір-характеристику Лиса Микити.

  1. Завдання підвищеної складності.

Знайти спільне й відмінне у лисів — героїв різних казок.

  1. Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про представників «нечистої сили».

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Образ Лиса Микити нам підказує, що…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 665 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: