Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 14 Літературні казки. І. Франко — казкар. «Фарбований Лис» Мета: ознайомити учнів із дитинством І. Франка, його творчістю як казкаря; зі змістом казок із збірки «Коли ще звірі говорили»; розвивати навички виділення головного, переказування казок, роботи з додатковою літературою Очікувані результати: учні вміють розповідати про дитинство І. Франка, знають зміст казки, уміють переказувати фрагменти твору, коментувати їх; розуміють виховний зміст твору. Теорія літератури: літературна казка, біографія письменника, зв’язок літератури з фольклором. Обладнання: підручник, портрет І. Франка, збірка казок «Коли ще звірі говорили» Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
(Див. урок № 12.)
Вступне слово вчителя. «Було це давно, за царя Панька, як була земля тонка» — говориться в народній приказці. Або: «Тоді, коли ще звірі говорили». Саме цей час і намагався уявити собі відомий український письменник Іван Франко. Він склав казки, які об’єднав у збірку «Коли ще звірі говорили».
План розповіді вчителя
Ознайомлення зі статтею про біографію письменника.
— Які звірі — персонажі казок вам знайомі? Чи однаковими вони постають у народних казках і казках Франка? (Лис, Вовк, Осел та ін.; ці звірі, як і люди, мають різні характери — вони хитрі, кмітливі, інколи нерозумні; такими зображені й у народних казках, і у творах Франка, тільки письменник описує їхні характери, вчинки, дії більш докладно.) — Який герой вам сподобався найбільше? Чому? — Чого навчають казки І. Франка? (Чесності, кмітливості, обачності, мудрості та інших хороших якостей характеру.)
Робота з таблицею «Літературні та народні казки». Заповніть порівняльну таблицю, виявивши спільне й відмінне в літературних та народних казках. Літературні та народні казки
Прочитати одну з казок зі збірки І. Франка «Коли ще звірі говорили», визначити повчальні моменти.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Найбільше мені запам’яталася казка І. Франка… | |||||||||||
Переглядів: 608 | |
Всього коментарів: 0 | |