Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 14 Літературні казки. І. Франко — казкар. «Фарбований Лис»

Урок № 14

Літературні казки. І. Франко — казкар. «Фарбований Лис»

Мета: ознайомити учнів із дитинством І. Франка, його творчістю як казкаря; зі змістом казок із збірки «Коли ще звірі говорили»; розвивати навички виділення головного, переказування казок, роботи з додатковою літературою

Очікувані результати: учні вміють розповідати про дитинство І. Франка, знають зміст казки, уміють переказувати фрагменти твору, коментувати їх; розуміють виховний зміст твору.

Теорія літератури: літературна казка, біографія письменника, зв’язок літератури з фольклором.

Обладнання: підручник, портрет І. Франка, збірка казок «Коли ще звірі говорили»

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • І. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Аналіз контрольної роботи.
  2. Перевірка домашнього завдання.

(Див. урок № 12.)

  • ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

«Було це давно, за царя Панька, як була земля тонка» — говориться в народній приказці. Або: «Тоді, коли ще звірі говорили». Саме цей час і намагався уявити собі відомий український письменник Іван Франко. Він склав казки, які об’єднав у збірку «Коли ще звірі говорили».

  • IІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
  1. Розповідь учителя про І. Франка.

План розповіді вчителя

  1. Батьки — перші вчителі непересічної особистості.
  2. Інтерес І. Франка до науки.
  3. Великий Каменяр, титан праці.
  4. Робота з підручником.

Ознайомлення зі статтею про біографію письменника.

  1. Огляд збірки І. Франка «Коли ще звірі говорили», виразне читання окремих казок (за вибором).
  2. Евристична бесіда.

— Які звірі — персонажі казок вам знайомі? Чи однаковими вони постають у народних казках і казках Франка? (Лис, Вовк, Осел та ін.; ці звірі, як і люди, мають різні характери — вони хитрі, кмітливі, інколи нерозумні; такими зображені й у народних казках, і у творах Франка, тільки письменник описує їхні характери, вчинки, дії більш докладно.)

— Який герой вам сподобався найбільше? Чому?

— Чого навчають казки І. Франка? (Чесності, кмітливості, обачності, мудрості та інших хороших якостей характеру.)

  • ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

Робота з таблицею «Літературні та народні казки».

Заповніть порівняльну таблицю, виявивши спільне й відмінне в літературних та народних казках.

Літературні та народні казки

Літературні казки

Народні казки

Спільне

Фантастичні елементи, події, речі; олюднення різних предметів; надання звірям і птахам людських якостей; зачин, кінцівка

Відмінне

Складніший і динамічніший сюжет; відсутність довгих повторів; наявність різних видів індивідуалізованих описів, портретів, пейзажів та ін.

Портрети й пейзажі узагальнені; персонажі не мають яскраво виражених індивідуальних рис характеру та ін.

 

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Прочитати одну з казок зі збірки І. Франка «Коли ще звірі говорили», визначити повчальні моменти.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Найбільше мені запам’яталася казка І. Франка…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 608 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: