Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 13 Контрольна робота № 1. «Вступ. Міфи та легенди українців. Народні перекази. Народні казки»

Урок № 13

Контрольна робота № 1. «Вступ. Міфи та легенди українців.
Народні перекази. Народні казки»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю й корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення

Очікувані результати: учні знають зміст і художні особливості вивчених народних казок, уміють виділяти в них ключові епізоди, висловлювати власні думки з приводу прочитаного, проводити аналогії із сучасним життям.

Теорія літератури: образне слово, міф, фольклор, легенда, переказ, народна казка.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

На попередніх уроках ми з вами познайомилися з чудовим світом фантазії, мудрості нашого народу. Міфи, легенди, перекази, казки не лише розповідають про життя, уявлення, мрії наших предків, розважають, а й навчають бути працьовитими, кмітливими, розумними, мужніми, сміливими, любити рідний край. Своїми міркуваннями про це ви й поділитеся на сьогоднішній контрольній роботі. Успіху вам!

  • ІІ. Основний зміст роботи
  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання учнями тестових завдань.

Варіант І

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

  1. Про дівчину, яка напоїла людей і врятувала їх, говориться в легенді чи міфі

А «Берегиня»

Б «Про зоряний Віз»

В «Неопалима купина»

Г «Чому в морі є перли і мушлі»

  1. Силун і Карпо — це герої легенди, переказу

А «Як виникли Карпати»

Б «Білгородський кисіль»

В «Прийом у запорожців»

Г «Дажбог»

  1. Незважаючи на завдані кривди, прощає свого ворога герой чи героїня казки

А «Мудра дівчина»

Б «Ох»

В «Про правду і кривду»

Г «Летючий корабель»

  1. Родоначальником русів-українців, першим князем і незмінним покровителем був

А Перун

Б Дажбог

В Сварог

Г Білобог

  1. Білгородці в народному переказі змусили ворогів відступити за допомогою

А киселя й сити

Б юшки й узвару

В хліба й води

Г хліба й солі

  1. Летючий корабель в однойменній народній казці символізує

А мрію людей про швидкісні кораблі

Б творчу фантазію народу

В мрію людей про літаки

Г майстерність, вправність народу в будівництві

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

  1. Коротко схарактеризуйте героя народного переказу «Ой Морозе-Морозенку»
  2. Напишіть, чому, за легендою, в морі є перли й мушлі.

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть твір-мініатюру «Краса світу і людської душі в художньому слові».

Б Порівняйте легенду «Неопалима купина» й переказ «Білгородський кисіль», знайдіть спільне та відмінне.

Відповіді: 1 Б, 2 А, 3 В, 4 Б, 5 А, 6 В.

Варіант ІІ

І–ІІ рівні

(Кожна правильна відповідь — 1 бал.)

  1. Про жінку, яка зупинила страшних ворогів, говориться в легенді чи міфі

А «Берегиня»

Б «Про зоряний Віз»

В «Чому в морі є перли і мушлі»

Г «Дажбог»

  1. Військовою вправністю, мужністю, сміливістю, великою любов’ю до свого народу відзначався герой легенди, переказу

А «Прийом у запорожці»

Б «Ой Морозе-Морозенку»

В «Білгородський кисіль»

Г «Берегиня»

  1. Простий герой (чи героїня) виявляється мудрішим за освіченого пана в казці

А «Летючий корабель»

Б «Мудра дівчина»

В «Про правду і кривду»

Г «Ох»

  1. За народним переказом, запорожці випробовували новоприбулого так

А змагалися з ним на шаблях

Б наказували здобути зброю

В казали варити кашу

Г просили розповісти щось смішне

  1. Неопалима купина в народній легенді символізує

А чарівний світ рослин України

Б народну фантазію

В непередбачуваність явищ природи

Г мужність і непереможність народу

  1. Перлини в морі — це

А намисто, що його розсипало сонце

Б сльози закоханої дівчини

В зірочки, які впали з неба

Г крапельки роси з чарівних квітів

ІІІ рівень

(Кожна правильна відповідь — 1,5 бала.)

  1. Коротко схарактеризуйте героїню народної казки «Мудра дівчина».
  2. Напишіть, як білгородці змусили ворогів відступити (за переказом «Білгородський кисіль»).

ІV рівень

(Правильна, змістовна, цікава відповідь — 3 бали.)

  1. Виконайте одне із завдань.

А Напишіть твір-мініатюру «Народне уявлення про добро і зло в казці».

Б Порівняйте, як зображуються запорозькі козаки в різних народних легендах та переказах.

Відповіді: 1 А, 2 Б, 3 Б, 4 В, 5 Г, 6 Б.

  • ІІІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Сьогодні на уроці найскладнішим для мене було…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 1884 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: