Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма)

Урок № 11 Художні особливості народних казок. Узагальнення вивченого про усну народну творчість

Урок № 11

Художні особливості народних казок.
Узагальнення вивченого про усну народну творчість

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про народну казку, її жанрові особливості; виявити закономірності побудови казок, їхні художні особливості; удосконалювати навички слухання та виразного читання; розвивати комунікативні вміння

Очікувані результати: учні знають зміст вивчених народних казок, їх жанрові особливості; визначають закономірності побудови казок, художні особливості цих творів.

Теорія літератури: народні казки, їхня будова, художні засоби.

Обладнання: підручник, тексти казок, ілюстрації до них, схема «Особливості побудови народних казок»

Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого.

  • І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

Казок у нашого народу надзвичайно багато. Усі вони різні, але разом із тим мають і спільне в будові, художніх особливостях, загальних настановах на добро й справедливість. Виявлення цих закономірностей і буде завданням сьогоднішнього уроку.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
  1. Гра «Знайди пару».

Поєднайте зачини або кінцівку з назвою казки.

«Жили колись-то два брати: один багатий, а другий бідний, що й не сказати»

 

«Ох»

«Був собі дід та баба, а в них було три сини: два розумних, а третій дурний»

 

«Мудра дівчина»

«Тоді пан побачив, що нічого з дівчиною не поробить, і відпустив її»

 

«Летючий корабель»

«Колись було не так, як тепер: колись усякі дива робилися на світі; колись і самий світ не той був, що тепер…»

 

«Про правду і кривду»

 

  1. Гра «Чарівна скринька».
  2. Солома (коли її розкидати, то піде сніг, буде мороз; «Летючий корабель»).
  3. Кущ малини (коли небіж його викопав — у місті з’явилася вода; «Про правду і кривду»).
  4. Перстень (це зачарований хлопець із казки «Ох»).
  5. Горобець (подарунок від Марусі пану; казка «Мудра дівчина»).
  6. В’язка дров (коли їх розкидати, з’являється військо; «Летючий корабель»).
  7. Корова (через неї брати пішли судитися до пана; «Мудра дівчина»).
  8. Циган (на нього перетворився лісовий цар Ох з однойменної казки).
  9. Ґринджоли (на них Маруся приїхала до пана; казка «Мудра дівчина»).
  10. Летючий корабель (його потрібно було збудувати за наказом царя; «Летючий корабель»).

10) Зелені мавки (служниці лісового царя; казка «Ох»).

11) Горщечок каші (Маруся передала панові, щоб той посіяв та виростив за одну ніч просо; казка «Мудра дівчина»).

12) Покладені навхрест три дерева (допомагали вгатити греблю; «Про правду і кривду»).

  • IІІ. Формування і вдосконалення вмінь та навичок

Робота зі схемою «Особливості побудови народних казок».

  • ІV. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Знати про художні особливості народних казок, придумати теми та сюжети для складання власних казок.

  • V. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Хоч казка — це вільна народна творчість, але все ж підлягає деяким законам, наприклад: …

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (24.07.2018)
Переглядів: 401 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: