Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із природознавства 5 клас (нова програма)

Урок № 45 Значення води в природі. Використання води людиною

Урок № 45

Значення води в природі.
Використання води людиною

Мета уроку: ознайомити школярів зі значенням води в природі, з видами забруднення води, способами її охорони, пояснити способи використання води людиною, навчити створювати буклети-пам’ятки; розвивати пам’ять, увагу та логічне мислення учнів, відпрацьовувати навички пошукової діяльності на уроці, залучати школярів до активної участі в навчально-виховному процесі; виховувати дбайливе ставлення до водних ресурсів планети.

Очікувані результати: учні знають про властивості води; наводять приклади використання води людиною та значення води в природі; використовують додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання, вивчену лексику в самостійних усних повідомленнях.

Базові поняття та терміни: вода, водні ресурси, забруднення (хімічне, біологічне, радіоактивне, механічне).

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • I. Організаційний момент
  • II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання.

1) Завдання для всього класу.

2) Індивідуальне завдання.

2. Повідомлення теми уроку.

Учитель розміщує на дошці малюнки й пропонує учням здогадатись про тему уроку. Після того як учні здогадались, про що буде йти мова, учитель оголошує тему уроку, пропонує записати її до зошитів.

3. Оголошення мети та завдань уроку.

Учитель повідомлює учням мету та завдання уроку. (Завдання записуються на зворотному боці дошки або записуються на дошку після їх визначення.)

4. Обговорення висловів.

Вода, що вживається у помірній кількості, нікому зашкодити не може. (М. Твен)

Вода — краса усієї природи. Вода жива, вона біжить, хвилюється вітром, вона рухається і дає життя та рух усьому, що її оточує. (С. Аксаков)

Воді дана чарівна влада стати соком життя на Землі. (Леонардо да Вінчі)

5. Дидактична вправа «Очікування».

— Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

6. Конкурс «Розпізнай та дай назву».

Учитель описує якесь явище, властивість, процес або тіло, а учні мають здогадатись, про що йде мова.

7. Фронтальна бесіда.

Учитель пропонує учням згадати, які властивості притаманні воді, які речовини розчиняються в ній, навести приклади розчинів у природі.

  • III. Засвоєння нових знань

1. Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1) Значення води. (а) Слово вчителя; б) повідомлення учнів.)

2) Забруднення води. (а) Частково-пошуковий метод (робота з підручником); б) складання схеми.)

3) Охорона водних ресурсів. (а) Презентація міні-проектів «Краплина, або “Де ми втрачаємо воду?”»; б) слово вчителя з елементами бесіди.)

2. Фізкультхвилинка.

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1. Розробка буклетів-пам’яток «Бережи воду — багатство Землі!» (робота в парах).

2. Дидактична гра «Інтерв’ю» (робота в парах).

Учитель пропонує учням узяти один в одного інтерв’ю. Ключове запитання: «Щоб ви побажали людству щодо збереження водних ресурсів?»

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2. Індивідуальне завдання.

Підготувати вирізки та малюнки із зображенням води, ґрунту, повітря.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

1. Обговорення висловів.

Вода стоїть окремо в історії нашої планети. Немає природного тіла, яке могло б з нею порівнятись за впливом на хід основних, найбільш грандіозних, геологічних процесів. (В. Вернадський)

Воду ми починаємо цінувати не раніше того, як висихає колодязь. (Т. Фуллер)

Не скрізь, де є вода, є й жаби, проте де квакають жаби, там є вода. (Й. В. Ґете)

Краплина води дорожча за алмаз. (Д. Менделєєв)

Хоч у світі й немає предмета, який був би слабше та ніжніше за воду, проте вона може зруйнувати найтвердіший предмет. (Лао Цзи)

2. Вправа «Згадаємо основне».

Учитель надає можливість бажаючим учням висловитись щодо того, що вони змогли з’ясувати з теми, вивченої на уроці.

 

Категорія: Конспекти уроків із природознавства 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.02.2018)
Переглядів: 1045 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: