Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із природознавства 5 клас (нова програма)

Урок № 40 Значення повітря

 

Урок № 40

Значення повітря

Мета уроку: розкрити значення повітря, поглибити знання про повітря та атмосферу, ознайомити з погодними явищами; формувати навички роботи в групі, розвивати пізнавальну активність та самостійність, критичне та логічне мислення учнів; виховувати любов і дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

Очікувані результати: учні називають склад та властивості повітря; пояснюють значення повітря; описують результати власних спостережень і дослідів; роблять висновки на основі спостережень.

Базові поняття та терміни: повітря, атмосфера, погода, хмари, дощ, сніг, град, туман, гроза, блискавка, грім, ураган, смерч.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • I. Організаційний момент
  • II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання.

1) Завдання для всього класу.

2) Індивідуальне завдання.

2. Повідомлення теми уроку.

Учитель оголошує тему уроку, пропонує записати її до зошитів.

3. Оголошення мети та завдань уроку.

(Учитель пропонує учням визначити мету та завдання уроку, підказує та доповнює відповіді учнів.)

4. Інтерактивна гра «Вірю — не вірю». (Фронтальна робота.)

Перед роботою вчитель роздає аркуші, які учні підписують своїм прізвищем та проставляють цифри від 1 до 7 у стовпчик.

Учитель пропонує учням ряд тверджень, які можуть бути як істинними, так і хибними. Учням необхідно правильно обрати твердження й позначити їх позначками «+» або «–». (Роздавальний матеріал.)

5. Інтерактивна гра «Сніжки».

Учитель називає прізвище учня й пропонує йому назвати одну властивість повітря, яку було вивчено на попередньому уроці. Після цього учень називає прізвище однокласника, який повторює властивість, що називав його товариш, і називає ще одну, і т. д.

6. Дослід «Скільки ми можемо обійтись без повітря?».

7. Обговорення висловів.

Мені це потрібне як повітря. (Нар. творч.)

Не сваріть погоду — якби вона не змінювалась, дев’ять людей з десяти не змогли б почати жодної розмови. (Френк Хаббард)

Клімат — це те, що ви очікуєте, а погода — те, що ви отримуєте. (Американська приказка)

Учитель підводить учнів до розуміння того, що погода є невід’ємною частиною атмосфери й безпосередньо впливає на життя всіх живих організмів на планеті.

  • III. Засвоєння нових знань

1. Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1) Значення повітря для планети Земля. (Слово вчителя з елементами бесіди, виступи учнів.)

2) Атмосфера Землі. (а) Слово вчителя; б) частково-пошуковий метод (робота з підручником); в) складання схеми.)

3) Атмосферні явища. Погода. (а) Слово вчителя; б) проблемні питання; в) робота в малих групах; г) заповнення таблиці.) (Роздавальний матеріал.)

1-ша група: Як утворюються хмари?

2-га група: Чому йде дощ?

3-тя група: Де утворюються сніжинки?

4-та група: Що таке град?

5-та група: Що таке туман?

6-та група: Що таке гроза, блискавка та грім?

7-ма група: Що таке ураган?

8-ма група: Як утворюється смерч?

4) Заходи щодо збереження чистого повітря. (Презентація міні-проектів «Заходи щодо збереження чистого повітря».)

2. Фізкультхвилинка.

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1. Вправа «Четвертий зайвий» (фронтальна робота).

2. Відгадування загадок (фронтальна робота).

Учитель або учні загадують загадки, а всі інші їх відгадують, дають відповіді за піднятою рукою.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2. Індивідуальне завдання.

Підготувати малюнки водних об’єктів на Землі.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

1. Слово вчителя.

Інколи люди кажуть, що кохання необхідніше за повітря. Проте нам відомо, що повітря все ж таки важливіше. Без по­вітря немає життя.

2. Читання вірша С. Єсеніна «Воздух прозрачный и синий».

 

Категорія: Конспекти уроків із природознавства 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.02.2018)
Переглядів: 517 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: