Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із природознавства 5 клас (нова програма)

Урок № 3 Методи вивчення природи

Урок № 3

Методи вивчення природи

Мета уроку: розширити знання учнів про методи вивчення природи; розвивати вміння використо­вувати ті чи інші методи вивчення природи в повсякденному житті; виховувати повагу одне до одного.

Очікувані результати: учні називають методи вивчення природи (спостереження, експеримент, вимірювання), наводять приклади використання різних природничо-наукових методів під час вивчення природи.

Базові поняття та терміни: методи, спостереження, експеримент, дослід, вимірювання.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований.

  • I. Організаційний момент
  • II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Інтерактивна гра «Мікрофон».

— Як довідкові видання допомагають у вивченні природи?

2. Дидактична гра «Ромашка».

На пелюстках ромашки написані назви довідкових видань. Учитель викликає учня, який, відриваючи пелюстку, дає характеристику тому довідковому виданню, яке записано на пелюстці.

  • Енциклопедії.
  • Словники природи.
  • Атлас географічних карт.
  • Довідник величин.
  • Хрестоматії з природознавства.
  • Інтернет-ресурси.
  • Атласи-визначники.

3. Запитання до класу.

— Як працювати із запропонованою довідковою літературою?

4. Перевірка домашнього завдання.

1) Завдання для всього класу.

2) Індивідуальне завдання.

5. Евристична бесіда.

— Навіщо потрібна людині інформація з довідкової літератури?

— Звідки взялись відомості, які занесені до довідників?

— Як людина може вивчати природу?

  • III. Засвоєння нових знань

1. Повідомлення теми уроку.

2. Формулювання мети й завдань уроку разом з учнями.

3. Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1) Поняття про метод. (Слово вчителя.)

2) Спостереження як метод вивчення природи. (а) Слово вчителя; б) дидактичні ігри; в) робота в парах; г) перевірка індивідуального домашнього завдання, відповідь на запитання «Як проводити спостереження в природі?».)

3) Експеримент як метод вивчення природи. (а) Слово вчителя; б) спостереження за простими експериментами). (Роздавальний матеріал.)

4) Вимірювання як метод вивчення природи. (а) Слово вчителя; б) робота в парах; в) вирішення головоломки.)

4. Фізкультхвилинка.

5. Слово вчителя.

1) Поняття про метод.

Метод (від грец. — спосіб) — це систематизована сукупність дій, які необхідно зробити, щоб розв’язати поставлену задачу або досягти певної мети.

2) Ознайомлення зі схемою «Методи вивчення природи».

(Учитель малює схему на дошці та дає пояснення. Учні роб­лять записи в робочому зошиті.)

 

  • IV. Закріплення нового матеріалу

Розгадування кросворда з ключовим словом природа.

Перший спосіб виконання запропонованого виду роботи.

Кросворд зображено на дошці. Учитель читає запитання — учні відповідають. Хто правильно відповів, робить запис у відповідну клітинку.

Другий спосіб виконання запропонованого виду роботи. (Робота в парах.) (Роздавальний матеріал.)

Учням на стіл видається кросворд із запитаннями до нього.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2. Індивідуальне завдання.

Провести спостереження за свійською твариною (можна використати план, який за потребою видається учням учителем). (Роздавальний матеріал.)

  • VI. Підбиття підсумків уроку

Дидактична гра «Кубик».

 

Категорія: Конспекти уроків із природознавства 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (22.09.2018)
Переглядів: 1591 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: