Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із природознавства 5 клас (нова програма)

Урок № 37 Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту

Урок № 37

Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту

Мета уроку: ознайомити учнів з основними відомостями про ґрунт, його складом, процесом його утворення; розкрити значення ґрунту для живої природи; розвивати увагу, мислення, пам’ять учнів, відпрацьовувати навички пошукової діяльності на уроці; виховувати дбайливе ставлення до ґрунту як найбільшого багатства планети.

Очікувані результати: учні називають склад ґрунту; описують утворення ґрунту, його значення для живої природи; описують результати власних спостережень і дослідів; використовують вивчену природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях (міні-проектах), доводять власну точку зору про роль живих організмів в утворенні ґрунту.

Базові поняття та терміни: ґрунт, чорнозем, піщаний ґрунт, глинистий ґрунт.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  • I. Організаційний момент
  • II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

1. Повідомлення теми уроку.

Тема на дошці закрита. Учитель пропонує учням розгадати ребус та дізнатись про тему уроку.

Учитель повідомляє учням, що вони розгадали ключове слово теми, відкриває на дошці напис теми уроку, оголошує її.

2. Оголошення мети та завдань уроку.

Учитель повідомлює учням мету уроку, пропонує їм визначити завдання, які вони мають розв’язати на уроці. (Завдання записуються на зворотному боці дошки або записуються на ­дошку після їх визначення.)

3. Розгадування ребусів. Фронтальна робота.

Учитель прикріплює до дошки малюнки з ребусами і пропонує учням розгадати їх.

4. Дидактична гра «Збери речення». Робота в групах.

Учитель роздає учням набори слів, з яких вони мають зібрати речення. Після того як речення зібрані, учні по черзі називають їх. (Роздавальний матеріал.)

5. Розгадування загадок. Фронтальна робота.

Що лицюєм на всі боки,
А воно нове щороку? (Ґрунт.)

6. Перевірка домашнього завдання.

1) Завдання для всього класу.

2) Індивідуальне завдання.

7. Обговорення приказок та прислів’їв про ґрунт, землю.

Біла земля не вродить і проса.

Добре ґрунт угноїш — урожай потроїш.

Глибше орати — більше хліба мати.

Як почав орати, то в сопілку не грати.

Без господаря земля — кругла сирота.

Без догляду земля занепадає.

Більше землю вдобряй — матимеш урожай.

Без добрив збирайтесь лише на врожай бур’янів.

Буде земля, то й корову купите.

Візьмешся за землю — втрапиш на золото.

Учитель підводить учнів до розуміння того, що ґрунт має велике значення всього живого на Землі.

  • III. Засвоєння нових знань

1. Ознайомлення з планом пояснення нового матеріалу.

План пояснення нового матеріалу

1) Ґрунт, склад ґрунту. (а) Слово вчителя з елементами бесіди; б) складання схеми; в) демонстрація дослідів.)

2) Види ґрунтів. (а) Частково-пошуковий метод (робота з підручником); б) слово вчителя; в) складання схеми.)

3) Утворення ґрунту. (а) Слово вчителя; б) представлення міні-проектів «“Професія” дощового черв’яка».)

4) Значення ґрунту. (а) Самостійна робота; б) робота з підручником; в) заповнення таблиці.)

2. Фізкультхвилинка.

  • IV. Закріплення нового матеріалу

1. Дидактична гра «Хто у ґрунті живе?».

Учням пропонується обрати серед зображень тварин тих, для кого ґрунт є домівкою (середовищем існування). (Роздавальний матеріал.)

2. Рольова гра «Пошта» (робота в парах).

Учням пропонується віднести характеристики ґрунтів до відповідних скриньок. (Роздавальний матеріал.)

3. Робота в парах.

Учням пропонується скласти сусідові по парті завдання аналогічне до тих, що розглядалися на уроці, або придумати якесь інше. Потім виконати завдання, що придумав сусід.

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1. Завдання для всього класу.

Опрацювати у підручнику § _______

2. Індивідуальне завдання.

Підготувати повідомлення про властивості ґрунту.

  • VI. Підбиття підсумків уроку

1. Вправа «Згадаємо основи». Учням пропонується назвати те, що найбільше запам’яталось під час уроку.

2. Слово вчителя.

Ґрунт — багатство нашої планети. Він є середовищем існування багатьох організмів, джерелом живлення та живою оболонкою земної кулі.

 

Категорія: Конспекти уроків із природознавства 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.02.2018)
Переглядів: 686 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: