Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із історії України 9 клас |
Урок № 4 Узагальнення за темою 1 Мета: повторити, узагальнити і систематизувати навчальний матеріал із теми, підготуватися до уроку підсумкового контролю; удосконалити вміння та навички учнів, набуті протягом вивчення теми; закріпити здатність використовувати набуті знання, уміння й навички на практиці; виховувати інтерес до вітчизняної історії. Обладнання: підручник, карта, роздавальний матеріал. Тип уроку: узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок. Форма проведення уроку: дидактична гра «Телеміст». Очікувані результати: учень/учениця повторить, узагальнить і систематизує навчальний матеріал із теми, підготується до уроку підсумкового контролю; удосконалить уміння і навички, набуті протягом вивчення теми, зокрема вміння оперувати понятійним апаратом теми, аргументовано висловлювати власну точку зору, ставити питання однокласникам; закріпить здатність використовувати набуті знання, уміння й навички на практиці; відчує інтерес до вітчизняної історії.
Оголосити тему, мету уроку, порядок його проведення у формі дидактичної гри «Телеміст». Учні об’єднуються в чотири групи: І — представники Східної України, ІІ — представники Західної України; ІІІ — представники правлячих кіл Російської імперії, ІV — представники правлячих кіл Австрійської імперії. Наголосити, що ведучим «Телемосту» є вчитель.
Вступне слово вчителя ХІХ ст. для українського народу стало добою формування модерної української нації. Цей процес відбувався синхронно з аналогічними європейськими процесами. Російська та Австрійська імперії, до складу яких входили українські землі, намагалися якнайшвидше вирішити «українське питання» за допомогою асиміляторської політики. Порятунок українського народу як етнічної спільноти полягав у національному відродженні, яке очолила українська інтелігенція, та визволенні від влади панівних монархій. На сьогоднішньому уроці ми перенесемось у ХІХ ст. та проведемо «телеміст» між представниками Східної і Західної України. Його метою буде вироблення спільної стратегії дій населення східно- та західноукраїнських земель у питанні формування української модерної нації, консолідації сил і соборності України.
Запитання ведучого до І і ІІ команд 1) Що таке «нація»? Чим поняття «українська нація» відрізняється від понять «українська народність» або «український етнос»? 2) Яку періодизацію формування націй розробив професор Празького університету М. Грох? Стисло охарактеризуйте кожен період. 3) Які періоди формування української національної свідомості виділив український зарубіжний історик І. Лисяк-Рудницький?
Завдання ведучого до І—ІV команд Висловіть свої пропозиції щодо вирішення «українського питання». Власну позицію аргументуйте. Запитання команд одна до одної Представники від чотирьох команд можуть поставити по одному запитанню кожній із команд.
Запитання ведучого до І і ІІ команд 1) Що таке «історична пам’ять»? 2) Дайте стислу характеристику своєї діяльності з вивчення історичного минулого українського народу. Запитання ведучого до ІІІ і ІV команд Яким було ваше ставлення до дій української інтелігенції щодо вивчення історичного минулого України? Чому? Запитання ведучого до І—ІV команд Чому історична пам’ять є найсуттєвішим чинником формування національної свідомості?
Запитання ведучого до І і ІІ команд 1) Назвіть хронологічні межі академічного етапу українського визвольного руху. 2) Що стало основним результатом дослідження фольклору та етнографії українського народу? Фольклорно-етнографічна карта України Представники І і ІІ команд отримують пакети з портретами видатних представників української культури. Завдання командам — вибрати портрети дослідників і збирачів українського фольклору та етнографії першої половини ХІХ ст. і прикріпити їх до карти, враховуючи місце їхньої діяльності. Запитання ведучого до ІІІ і ІV команд Чи чинила імперська влада перешкоди українській інтелігенції та духівництву на шляху до вивчення усної народної творчості та етнографічних особливостей українського народу? Чому?
Запитання ведучого до ІІІ і ІV команд 1) Яке місце та роль у російській панславістській теорії відводяться українському народові? 2) Яке місце в польській федеративній теорії належить Україні? Запитання ведучого до І і ІІ команд Якою бачили Україну представники української слов’янофільської теорії? Запитання команд одна до одної Представники від чотирьох команд можуть поставити по одному запитанню кожній із них.
Запитання ведучого до І і ІІ команд 1) Що таке «соборність»? 2) Який відомий український історик у своїх працях утвердив спільність історичного походження, культури та національних інтересів усього українства? Відеозвернення Представники І і ІІ команд демонструють відеозвернення один до одного, основною думкою якого є ідея соборності українських земель. Запитання ведучого до ІІІ і ІV команд Висловіть та обґрунтуйте власну позицію щодо соборності українських земель. Запитання команд одна до одної Представники від чотирьох команд можуть поставити по одному запитанню кожній із них.
Запитання ведучого до І і ІІ команд Який вплив мали проблеми релігійно-конфесійного характеру в Україні на вирішення національного питання? Запитання ведучого до ІІІ і ІV команд 1) Яку політику у сфері релігії проводила в Україні Російська імперія? 2) Якою була політика Австрійської імперії в галузі релігії на українських землях? Запитання команд одна до одної Представники від чотирьох команд можуть поставити по одному запитанню кожній із них.
На завершальному етапі «Телемосту» представники І і ІІ команд готують проект стратегії спільних дій щодо дослідження історії, мови та культури українського народу, консолідації сил і соборності України. III. Домашнє завдання Підготуйтесь до уроку підсумкового контролю.
| |
Переглядів: 355 | |
Всього коментарів: 0 | |