Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із історії України 7 клас (нова програма) |
Урок № 34 Узагальнення знань за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV — ХV ст.)» Мета: узагальнити й систематизувати знання за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV — ХV ст.)»; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичних діячів, розкривати їх місце та значення в історичному процесі, визначити рівень засвоєння учнями знань за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV — ХV ст.)»; розвивати вміння працювати з історичними джерелами, картою, додатковою літературою; виховувати повагу до історії України. Очікувані результати:
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань. Обладнання: атлас, тексти джерел, сітка кросворда, ілюстрації (Покровська церква-фортеця в с. Сутківці; Вірменський собор у Львові 1363 р.; Кам’янець-Подільська фортеця; Хотинська фортеця; ікона Богородиці з пророками з церкви в Підгородцях).
Оголошення теми та очікуваних результатів. II. Узагальнення знань Завдання Визначте, які українські землі на початку ХVІ ст. належали державам: Польщі, Великому князівству Литовському, Молдові, Угорщині, Московському князівству. 1 Буковина 2 Київщина 3 Волинь 4 Галичина 5 Чернігово-Сіверщина 6 Західне Поділля 7 Східне Поділля 8 Закарпаття 9 Холмщина 10 Смоленщина 11 Белзщина Відповідь: Польща — 4, 6, 9, 11; Велике князівство Литовське — 2, 3, 7; Молдова — 1; Угорщина — 8; Московське князівство — 5, 10. Робота з історичними термінами та поняттями Учні об’єднуються у дві групи. Вони мають назвати якнайбільше історичних термінів і понять, які можна вжити для доповіді за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Польщі», та дати її визначення. (Наприклад, Велике князівство Литовське, Польське королівство, бояри, унія, уділ, федерація, православ’я, католицтво, воєвода, Грюнвальдська битва тощо.) Синтез думок У чому полягала особливість приєднання українських земель до складу Великого князівства Литовського? Проблемне завдання Чи погоджуєтеся ви з думкою, що Вількомирська битва мала трагічні наслідки для України? Свою відповідь аргументуйте. Завдання на встановлення історичної постаті Визначте, про кого йдеться. Складання історичного портрета Учні отримують завдання скласти історичний портрет одного з видатних українських діячів другої половини ХІV — ХV ст. за власним вибором, дотримуючись плану. Проблемне завдання Сформулюйте, у чому, на вашу думку, полягало прогресивне значення магдебурзького права. Тестові завдання Виконайте завдання на встановлення хронологічної послідовності. Робота із джерелами Прочитайте уривки із джерел і дайте відповіді на запитання. Історичний диктант Дайте короткі письмові відповіді на запитання. Робота в парах Перевірка результатів історичного диктанту здійснюється сусідами по парті. Учні обмінюються виконаними роботами, учитель диктує правильні відповіді, і школярі самі підраховують кількість правильних відповідей (кожна правильна відповідь — 1 бал). Дидактична гра «Так чи ні?» Визначте, чи правильні твердження. Розв’язування кросворда Розв’яжіть кросворд. Завдання Складіть схему, яка б відображала соціальну структуру українського середньовічного суспільства. Перевірка індивідуального випереджального завдання Учні проводять підготовлені уявні екскурсії українськими містами XIV—XV ст. Синтез думок Ю. Дрогобич у ХV ст. написав: «Обшири неба для наших очей незбагненно великі; розумом легко, проте, можемо їх осягнуть». Чи згодні ви із середньовічним українським ученим? Робота з ілюстративним матеріалом Які пам’ятки зображені на ілюстраціях? (Продемонструвати учням ілюстрації, на яких зображені пам’ятки XIV—XV ст.: Покровська церква-фортеця в с. Сутківцях, Вірменський собор у Львові 1363 р., Кам’янець-Подільська фортеця, Хотинська фортеця, ікона Богородиці з пророками з церкви в Підгородцях.)
| |
Переглядів: 363 | |
Всього коментарів: 0 | |