Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із історії України 7 клас (нова програма)

Урок № 34 Узагальнення знань за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV — ХV ст.)»

Урок № 34

Узагальнення знань за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV — ХV ст.)»

Мета: узагальнити й систематизувати знання за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV — ХV ст.)»; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, давати характеристику історичних діячів, розкривати їх місце та значення в історичному процесі, визначити рівень засвоєння учнями знань за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина ХІV — ХV ст.)»; розвивати вміння працювати з історичними джерелами, картою, додатковою літературою; виховувати повагу до історії України.

Очікувані результати: 

 

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: атлас, тексти джерел, сітка кросворда, ілюстрації (Покровська церква-фортеця в с. Сутківці; Вірменський собор у Львові 1363 р.; Кам’янець-Подільська фортеця; Хотинська фортеця; ікона Богородиці з пророками з церкви в Підгородцях).

  1. Організаційна частина

Оголошення теми та очікуваних результатів.

II. Узагальнення знань

Завдання

Визначте, які українські землі на початку ХVІ ст. належали державам: Польщі, Великому князівству Литовському, Молдові, Угорщині, Московському князівству.

1 Буковина

2 Київщина

3 Волинь

4 Галичина

5 Чернігово-Сіверщина

6 Західне Поділля

7 Східне Поділля

8 Закарпаття

9 Холмщина

10 Смоленщина

11 Белзщина

Відповідь: Польща — 4, 6, 9, 11; Велике князівство Литовське — 2, 3, 7; Молдова — 1; Угорщина — 8; Московське князівство — 5, 10.

Робота з історичними термінами та поняттями

Учні об’єднуються у дві групи. Вони мають назвати якнайбільше історичних термінів і понять, які можна вжити для доповіді за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Польщі», та дати її визначення. (Наприклад, Велике князівство Литовське, Польське королівство, бояри, унія, уділ, федерація, православ’я, католицтво, воєвода, Грюнвальдська битва тощо.)

Синтез думок

У чому полягала особливість приєднання українських земель до складу Великого князівства Литовського?

Проблемне завдання

Чи погоджуєтеся ви з думкою, що Вількомирська битва мала трагічні наслідки для України? Свою відповідь аргументуйте.

Завдання на встановлення історичної постаті

Визначте, про кого йдеться.

Складання історичного портрета

Учні отримують завдання скласти історичний портрет одного з видатних українських діячів другої половини ХІV — ХV ст. за власним вибором, дотримуючись плану.

Проблемне завдання

Сформулюйте, у чому, на вашу думку, полягало прогресивне значення магдебурзького права.

Тестові завдання

Виконайте завдання на встановлення хронологічної послідовності.

Робота із джерелами

Прочитайте уривки із джерел і дайте відповіді на запитання.

Історичний диктант

Дайте короткі письмові відповіді на запитання.

Робота в парах

Перевірка результатів історичного диктанту здійснюється сусідами по парті. Учні обмінюються виконаними роботами, учитель диктує правильні відповіді, і школярі самі підраховують кількість правильних відповідей (кожна правильна відповідь — 1 бал).

Дидактична гра «Так чи ні?»

Визначте, чи правильні твердження.

Розв’язування кросворда

Розв’яжіть кросворд.

Завдання

Складіть схему, яка б відображала соціальну структуру українського середньовічного суспільства.

Перевірка індивідуального випереджального завдання

Учні проводять підготовлені уявні екскурсії українськими містами XIV—XV ст.

Синтез думок

Ю. Дрогобич у ХV ст. написав: «Обшири неба для наших очей незбагненно великі; розумом легко, проте, можемо їх осягнуть». Чи згодні ви із середньовічним українським ученим?

Робота з ілюстративним матеріалом

Які пам’ятки зображені на ілюстраціях?

(Продемонструвати учням ілюстрації, на яких зображені пам’ятки XIV—XV ст.: Покровська церква-фортеця в с. Сутківцях, Вірменський собор у Львові 1363 р., Кам’янець-Подільська фортеця, Хотинська фортеця, ікона Богородиці з пророками з церкви в Підгородцях.)

  1. Виставлення оцінок
  2. Домашнє завдання
  1. Повторіть матеріал підручника за всіма вивченими темами.
  2. Підготуйтеся до узагальнюючого контролю за темою «Українські землі у складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина XIV — XV ст.)».

 

Категорія: Конспекти уроків із історії України 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (27.01.2019)
Переглядів: 363 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: