Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 9 Урок-узагальнення з теми «Вступ. Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати потребу у здоровому способі життя. Очікувані результати: учні дають визначення біологічним наукам, що вивчають людину; учні характеризують раси людей, клітинну будову організму людини, типи тканин; учні пояснюють роль біологічних і соціальних факторів в еволюції людини, принципи регуляції функцій організму. Обладнання: _____ ________________________________________________________________ Тип уроку: урок узагальнення знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями формулювання мети і завдань уроку. Мета уроку: узагальнити набуті знання з вивчення теми. Завдання уроку: — систематизувати знання з теми; — проконтролювати знання з теми; — коригувати знання з теми.
Найважчий крок у житті — оцінити себе. Народна мудрість Слово вчителя Сьогодні на уроці ви продемонструєте свій рівень знань з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система», і не тільки продемонструєте, а й самостійно виставлятимете собі бали за кожне завдання. Усього пропонується 5 завдань (останнє завдання — за бажанням учня). Бали за виконані завдання ви будете виставляти в результаті взаємоперевірки, паралельної перевірки всім класом, оцінювання однокласниками чи вчителем у залежності від змісту завдання. Картка самооцінювання
4.1. Вправа «Термінологічне лото». На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміну. Приклади термінів: анатомія, фізіологія, медицина, валеологія, орган, тканина, нейрон, аксон, дендрит, клітина, фізіологічна система органів, функціональна система органів, раса, антропогенез, здоров’я, хвороба тощо. 4.2. Вправа «Так — ні». Учитель зачитує твердження, а учні погоджуються або не погоджуються з ними. • Гістологія вивчає будову і функції клітин. (Ні.) • В основі поділу людей на раси лежить така ознака, як об’єм головного мозку. (Ні.) • У комплексі Гольджі формуються лізосоми. (Так.) • Крім органел у цитоплазмі клітин є включення. (Так.) • В організмі людини є клітини, здатні до руху. (Так.) • Міжклітинна речовина хрящової тканини міцна і тверда. (Ні.) • Сульфур належить до органогенних елементів. (Ні.) • Нуклеїнові кислоти належать до органічних речовин. (Так.) • До травної системи належать слинні залози. (Так.) • Функціональна система складається з однієї фізіологічної системи. (Ні.) 4.3. Тестові завдання. 4.4. Вправа «Німий малюнок». 4.5. «Творча лабораторія». (Учні відповідають на запитання підвищеного рівня складності.)
Учні самостійно підбивають підсумки уроку, підраховують та вносять до картки кількість балів, які вони отримали протягом уроку.
6.1. Завдання для всього класу. Підручник ____________________________________________. Зошит ________________________________________________. 6.2. Індивідуальні та творчі завдання. Підготувати цікаві факти про опорно-рухову систему людини.
| ||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1250 | |
Всього коментарів: 0 | |