Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 6 Характеристика тканин

Урок № 6

Характеристика тканин

Мета уроку: поглибити знання учнів про тканини, розглянути особливості будови і функціонування тканин організму людини; розвивати пізнавальний інтерес, продовжувати формування вміння працювати з підручником, порівнювати, складати структуровані конспекти; виховувати почуття толерантності, взаємодопомоги під час роботи в групі.

Очікувані результати: учні називають тканини організму людини; учні характеризують типи тканин; учні спостерігають та описують мікроскопічну будову тканин людини.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Вправа «Таємничий малюнок».

Перший учень показує в таблиці (або на екрані) органели клітини людини, другий учень називає їх, а третій указує на функції. Потім учні міняються ролями.

 

 

2.2. «Установи відповідність».

Установити відповідність між назвами органел та їхніми функціями.

1 Рибосоми

2 Мітохондрії

3 Апарат Гольджі

4 Лізосоми

А Перетравлення не тільки речовин, які потрапляють до клітини, а й відмерлих частинок власних органел клітини

Б Накопичення, виведення і хімічна модифікація синтезованих клітиною речовин

В Забезпечення зв’язку різних частин клітини (компартментів) між собою

Г Забезпечення клітин енергією

Д Біосинтез білка

 

Відповідь: 1 — Д, 2 — Г, 3 — Б, 4 — А.

2.3. Вправа «Шпаргалка з помилками».

2.4. Перевірка сенкана на тему «Клітина».

2.5. Вправа «Вірю — не вірю».

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

З поняттям «тканина» ви вперше ознайомились, коли почали вивчати організм рослини, потім ми звернулись до тканин у минулому навчальному році, коли вивчали тваринний організм. У процесі еволюції тварин і людини відбувалась спеціалізація клітин багатоклітинного організму і розподіл функцій між ними. Таким чином утворилися тканини.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

 

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Типи тканин організму людини. (Бесіда, розповідь учителя, робота в групах «Ажурна пилка», складання опорної схеми.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Мозковий штурм»

— Відомо, що старіючі епітеліальні клітини шкіри злущуються. Куди зникають старіючі клітини у внутрішніх органах? Які органели клітин причетні до їхнього видалення?

— Чому рубець від рани відрізняється від інших тканин шкіри?

(Рубець від рани відрізняється від інших тканин шкіри тому, що загоювання рани відбувається завдяки регенерації сполучної тканини, а не за рахунок епітеліальної тканини.)

— Чому рубець від рани ніколи не загоряє?

(Рубець ніколи не загоряє тому, що пігмент меланін, який сприяє зміні кольору шкіри при загорянні, міститься в епітеліальній тканині.)

5.2. «Експрес-тести».

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

В організмі людини розрізняють 4 типи тканин: ... (епітеліальна, м’язова, нервова, сполучна).

Основна структурна і функціональна одиниця нервової системи — ... (нейрон).

Сполучна тканина з міцною і еластичною міжклітинною речовиною — ... (хрящова).

Сполучна тканина з міцною і твердою міжклітинною речовиною — ... (кісткова).

Сполучна тканина, яка утворює сухожилля, зв’язки, рогівку ока, — ... (щільна).

 

Епітелій, клітини якого здатні утворювати специфічні речовини, — ферменти, гормони … (залозистий).

  1. 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит ________________________________________________.

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти кросворд за темою «Тканини нашого організму».

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (24.09.2018)
Переглядів: 504 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: