Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 6 Характеристика тканин Мета уроку: поглибити знання учнів про тканини, розглянути особливості будови і функціонування тканин організму людини; розвивати пізнавальний інтерес, продовжувати формування вміння працювати з підручником, порівнювати, складати структуровані конспекти; виховувати почуття толерантності, взаємодопомоги під час роботи в групі. Очікувані результати: учні називають тканини організму людини; учні характеризують типи тканин; учні спостерігають та описують мікроскопічну будову тканин людини. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2.1. Вправа «Таємничий малюнок». Перший учень показує в таблиці (або на екрані) органели клітини людини, другий учень називає їх, а третій указує на функції. Потім учні міняються ролями.
2.2. «Установи відповідність». Установити відповідність між назвами органел та їхніми функціями.
Відповідь: 1 — Д, 2 — Г, 3 — Б, 4 — А. 2.3. Вправа «Шпаргалка з помилками». 2.4. Перевірка сенкана на тему «Клітина». 2.5. Вправа «Вірю — не вірю».
Слово вчителя З поняттям «тканина» ви вперше ознайомились, коли почали вивчати організм рослини, потім ми звернулись до тканин у минулому навчальному році, коли вивчали тваринний організм. У процесі еволюції тварин і людини відбувалась спеціалізація клітин багатоклітинного організму і розподіл функцій між ними. Таким чином утворилися тканини. Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу Типи тканин організму людини. (Бесіда, розповідь учителя, робота в групах «Ажурна пилка», складання опорної схеми.)
5.1. «Мозковий штурм» — Відомо, що старіючі епітеліальні клітини шкіри злущуються. Куди зникають старіючі клітини у внутрішніх органах? Які органели клітин причетні до їхнього видалення? — Чому рубець від рани відрізняється від інших тканин шкіри? (Рубець від рани відрізняється від інших тканин шкіри тому, що загоювання рани відбувається завдяки регенерації сполучної тканини, а не за рахунок епітеліальної тканини.) — Чому рубець від рани ніколи не загоряє? (Рубець ніколи не загоряє тому, що пігмент меланін, який сприяє зміні кольору шкіри при загорянні, міститься в епітеліальній тканині.) 5.2. «Експрес-тести».
«Закінчи речення» В організмі людини розрізняють 4 типи тканин: ... (епітеліальна, м’язова, нервова, сполучна). Основна структурна і функціональна одиниця нервової системи — ... (нейрон). Сполучна тканина з міцною і еластичною міжклітинною речовиною — ... (хрящова). Сполучна тканина з міцною і твердою міжклітинною речовиною — ... (кісткова). Сполучна тканина, яка утворює сухожилля, зв’язки, рогівку ока, — ... (щільна).
Епітелій, клітини якого здатні утворювати специфічні речовини, — ферменти, гормони — … (залозистий).
7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________. Зошит ________________________________________________. 7.2. Індивідуальні та творчі завдання. Скласти кросворд за темою «Тканини нашого організму». | |||
Переглядів: 504 | |
Всього коментарів: 0 | |