Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 61 Запліднення. Генетичне визначення статі Мета уроку: поглибити знання учнів про запліднення, охарактеризувати процес запліднення в людини; розкрити особливості генетичного визначення статі; формувати вміння і навички роботи з роздатковим матеріалом, таблицями, схемами; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати повагу до життя як найвищої цінності. Очікувані результати: учні характеризують процес запліднення, штучне запліднення у людини; учні пояснюють особливості визначення статі. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2.1. Фронтальна бесіда 1. У чому полягають особливості періоду статевого дозрівання хлопчиків? 2. У чому полягають особливості періоду статевого дозрівання дівчаток? 3. Чому і як змінюється поведінка підлітків у період статевого дозрівання? 4. Як керувати своєю поведінкою в період статевого дозрівання? 5. Коли настає справжня статева зрілість?
2.2. Біологічний диктант «Так — ні».
Слово вчителя Звідки беруться діти? Це нехитре запитання хвилює кожну дитину, а дорослі не завжди відповідають правильно. І тут починаються вигадки... ...Учитель дав учням завдання написати твір на тему: «Як з’являються на світ діти?». Дівчинка прийшла додому і спитала матір: «Мамо, як ти з’явилася на світ?» Матір відповіла «Мене знайшли в капусті». Із цим запитанням дівчинка звернулася до бабусі: «Мене принесла лелека»,— відповіла бабуся. Дівчинка сіла і написала: «Маму знайшли в капусті, бабусю принесла лелека. Тільки я народилася нормально». Джерелом зародження нового людського організму є всього-на-всього дві крихітні клітинки — яйцеклітина і сперматозоїд. — Яку подорож здійснює сперматозоїд, щоб досягти яйцеклітини, і скільки часу на це витрачається? — Які дні сприятливі, а які — несприятливі для запліднення? — Як яйцеклітина готується до зустрічі сперматозоїда? Сьогодні на уроці ми дамо відповіді на всі ці запитання. Повідомлення теми уроку. Визначення мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу 1. Запліднення. Штучне запліднення. (Бесіда, розповідь учителя, повідомлення учнів.) 2. Генетичне визначення статі. (Розповідь учителя, бесіда, робота з таблицею та схемами.)
5.1. Відновлення тексту. Вставте пропущені слова в текст. З ембріонів з двома Х-хромосомами (від кожного з батьків по одній Х-хромосомі) розвиваються ____________ (дівчатка). З ембріонів, які містять _______ (Y)-хромосому від батька і ________ (Х)-хромосому від __________ (матері), розвиваються ___________ (хлопчики). 5.2. Вправа «Творча лабораторія» (робота у творчих групах). Бувають випадки, що в процесі запліднення беруть участь статеві клітини з порушенням кількості чи будови хромосом. Спрогнозуйте, які можуть бути наслідки такого запліднення. (Наслідками такого запліднення можуть бути вроджені вади й аномалії розвитку всього організму.) 5.3. Складання сенканів на тему «Зигота».
«Закінчи речення» • Процес злиття чоловічої та жіночої статевих клітин називається ... (заплідненням). • У результаті процесу запліднення утворюється ... (зигота). • Запліднення відбувається у ... (матковій трубі). • Кількість сперматозоїдів, які проникають у яйцеклітину, ... (один). • Сперматозоїд проникає у яйцеклітину завдяки ... (ферменту акросоми). • Час, через який сперматозоїди досягають порожнини матки, ... (30 хвилин). • Кількість хромосом у соматичній клітині людини ... (46). • Кількість хромосом у статевій клітині людини ... (23). • Статеві хромосоми жінки ... (ХХ). • Статеві хромосоми чоловіка ... (ХY). • Визначення статі в людини залежить від ... (наявності Х- або Y-хромосоми в сперматозоїді, що запліднює яйцеклітину). • Нестатеві хромосоми називають ... (аутосомами).
Індивідуальні та творчі завдання Підготуватись до рольової гри на тему «Вплив чинників зовнішнього середовища на розвиток зародка». | |
Переглядів: 475 | |
Всього коментарів: 0 | |