Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 60 Формування статевих ознак. Менструальний цикл

Урок № 60

Формування статевих ознак. Менструальний цикл

Мета уроку: сформувати в учнів знання про статеве дозрівання, первинні і вторинні статеві ознаки, менструальний цикл у дівчаток; розвивати критичне мислення і творчий потенціал учнів; формувати навички самоаналізу; закріпити вміння складати запитання; виховувати культуру спілкування.

Очікувані результати: учні називають первинні та вторинні статеві ознаки людини; учні характеризують особливості формування статевих ознак; учні дотримуються правил здорового способу життя.

Обладнання: _____ ________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. Інтерактивна вправа «Знайди помилку біолога».

1. Продуктами чоловічих статевих залоз є гормон прогестерон.

2. Жіночі статеві залози виділяють гормон тестостерон.

3. Гаметогенез — це процес утворення гормонів.

4. Яйцеклітина може мати різноманітну форму.

5. Овогенез — процес утворення чоловічих статевих гамет.

6. Онтогенез — індивідуальний розвиток організму від ембріона до природної смерті.

7. Сперматозоїди утворюються в яєчниках у процесі овогенезу.

8. Головка сперматозоїда має ядро та мітохондрії.

9. Яйцеклітина рухається за допомогою джгутиків.

10. Акросома, або апікальне тільце, виробляє гормон, що сприяє проникненню сперматозоїда до яйцеклітини.

Перевір себе

1. Тестостерон.

2. Прогестерон.

3. Гамет.

  1. Куляста форма.
  2. Жіночих.

6. З моменту його зачаття.

7. В яєчках у процесі сперматогенезу.

8. Мітохондрії відсутні.

9. Не здатна до самостійного руху.

10. Фермент.

2.3. Складання діаграми Вена.

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Можна помітити, що після десяти-одинадцяти років дівчатка в присутності хлопчиків починають говорити перебільшено голосно, з особливими інтонаціями, щось загадково шепочуться з подружками, сміються. А хлопчики? Ті також стають іншими: кричать, штовхаються, жартують і, не дослухавши товариша, неприродно голосно регочуть. Дівчину, яка сподобалась, також намагаються зачепити, штовхнути, вигадати їй смішне прізвисько, намалювати на дошці карикатуру, передати записку.

Звичайно, ідеться про друге народження кожного з нас — про період статевого дозрівання. За словами Жан-Жака Руссо, уперше людина народжується, щоб існувати, а вдруге — щоб продовжувати рід. Продовження роду — важлива функція людини. Її здійснення стає можливим, коли організм досягає статевої зрілості — стану організму, здатного до відтворення.

Що ж відбувається під час статевого дозрівання?

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Ознаки статевого дозрівання у хлопчиків. (Розповідь учителя, моделювання ситуаційних задач, бесіда.)

2. Ознаки статевого дозрівання у дівчаток. (Самостійна робота з підручником, бесіда, складання опорного конспекту.)

3. Поняття про менструальний цикл. Фази менструального циклу. (Розповідь учителя, робота в групах, повідомлення учня.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити їх будь-кому з однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

5.2. Вправа «Тести для друга».

Скласти три тестових завдання формату А (на вибір однієї правильної відповіді) та два тестових завдання формату В (на вибір декількох правильних відповідей) і запропонувати для розв’язання сусідові по парті.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

  1. 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит _________________________________________________.

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення на тему «Штучне запліднення людини».

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 469 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: