Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 59 Розвиток статевих клітин Мета уроку: сформувати поняття про будову та розвиток статевих клітин організму людини; порівняти будову сперматозоїда та яйцеклітини; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки; здійснювати статеве виховання. Очікувані результати: учні характеризують будову статевих клітин, їхній розвиток; пояснюють взаємозв’язок між будовою і функціями яйцеклітини та сперматозоїда. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2.1. «Термінологічне лото». (На дошці прикріплені різнокольорові аркуші, на яких зі зворотного боку написані терміни. Учні підходять до дошки, знімають аркуші й дають визначення термінам.) Терміни: гормони, матка, прогестерон, сім’яні міхурці, передміхурова залоза, яєчко, яєчники, тестостерон, маткова труба, естроген. 2.2. Вправа «Так — ні». Учитель зачитує твердження, а учні погоджуються або не погоджуються з ними. 1. Кожне яєчко складається з 5 тисяч звивистих сім’яних канальців. 2. Дозрівання сперматозоїдів відбувається у придатках яєчок. 3. Кожний фолікул містить незрілу яйцеклітину. 4. Чоловікам не бажано носити надто щільну білизну, часто приймати гарячу ванну. 5. Сперматозоїди утворюються у передміхуровій залозі. 6. Сперма ніколи не надходить у сечівник разом із сечею. 7. Залози цибулини сечівника виділяють слиз, що захищає слизову оболонку сім’яних канальців. 8. Яєчники належать до залоз змішаної секреції. 9. Тіло статевого члена утворене двома печеристими і губчастими тілами. 10. Молочні залози не належать до репродуктивної системи жінки. Відповідь:
2.3. Вправа «Третій зайвий». 2.4. Пояснення фактів.
Слово вчителя Оскільки розміри статевих клітин дуже малі, тривалий час люди не могли знати про їхнє існування і тим більше будову. А таємниця зачаття привертала увагу майже всіх. Навіть Гіппократ (близько 370 р. до н. е.) вважав, що зародок утворюється внаслідок перемішування батьківського сімені і крові матері. Але вже Арістотель (384–322 рр. до н. е.), вивчаючи курячий зародок і його розвиток, написав твір «Про виникнення тварин», де вказав на наявність клітин чоловічої і жіночої статі, що дають початок зародку. І тільки на початку ХVІІ ст. з появою мікроскопа Антоні ван Левенгук уперше побачив рухливі сперматозоїди морської свинки і зафіксував їхню будову. Сьогодні на уроці ми з вами також пізнаємо всі таємниці статевих клітин. Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу 1. Розвиток статевих клітин. (Розповідь учителя, самостійна робота з підручником, метод «Позначки», заповнення таблиці.) 2. Будова яйцеклітини і сперматозоїда. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорного конспекту.)
5.1. Складання сенканів на теми «Яйцеклітина» і «Сперматозоїд». 5.2. «Мозковий штурм».
«Закінчи речення» • Сперматозоїд складається з ... (головки, шийки і хвоста). • У шийці розміщені ... (клітинний центр та мітохондрії). • Форма яйцеклітини ... (куляста). • Оболонки яйцеклітини ... (жовткова, прозора, зовнішня). • Акросома виробляє ... (фермент). • Він сприяє ... (проникненню сперматозоїда в яйцеклітину). • Хвіст забезпечує ... (рух сперматозоїда). • Овогенез — це ... (процес дозрівання яйцеклітини). • Сперматогенез — це ... (процес дозрівання сперматозоїда). • Процес дозрівання сперматозоїда триває ... (понад два місяці). • Щодня у чоловіка дозріває сперматозоїдів ... (кілька мільйонів).
Індивідуальні та творчі завдання. Підготувати повідомлення на тему «Фізіологічні особливості жінки і міфологія».
| |||||||||||||||||||||
Переглядів: 399 | |
Всього коментарів: 0 | |