Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 57 Етапи онтогенезу людини Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «онтогенез», його періодами; сформувати знання про життєвий цикл людини; розвивати творче і логічне мислення, навички інтерактивного спілкування відповідно до індивідуальних здібностей; формувати доброзичливе ставлення до однокласників. Очікувані результати: учні називають періоди онтогенезу людини та дають їхнє визначення; учні характеризують та порівнюють ембріональний та постембріональний періоди онтогенезу. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
Слово вчителя Послухайте вірш. Свіча життя Життя мов свічка: З’являється нова чиясь дитина — Життя кожної людини — певний замкнутий цикл, який повторюється наново з появою кожної людини. Циклічність життя — це і його повторюваність, і подібність у різних людей. А оскільки це так, то, пізнаючи життя інших людей, ми вчимося краще розуміти й своє власне. Повідомлення теми уроку. Визначення мети і завдань уроку.
Бесіда 1. Що таке розмноження? (Розмноження — біологічний процес, за допомогою якого утворюються нові організми, відбувається відтворення собі подібних.) 2. Які типи розмноження ви знаєте? (Статеве, нестатеве.) 3. Що таке ріст? (Ріст — це кількісні зміни в організмі, завдяки яким збільшуються його розміри, поверхня, об’єм, маса тіла.) 4. Що таке розвиток? (Розвиток — це якісні зміни, що відбуваються в організмі і зумовлюють його формування. Під розвитком розуміють зміни, які ведуть до появи нових якостей в системі.) 5. Що об’єднує всі ці поняття?
План пояснення нового матеріалу Поняття про онтогенез. Етапи онтогенезу людини. (Розповідь учителя, складання опорного конспекту, самостійна робота з підручником, творча робота.)
5.1. Складання головоломки-кросворда «Онтогенез». 5.2. «Біологічне лото» (робота в парах). На кожну парту роздаються картки, де треба знайти відповідність між лівим і правим стовпчиком словосполучень.
Відповідь: 1 — Б, 2 —В, 3 — А. 5.3. «Ти — мені, я — тобі». Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити їх будь-кому зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання. 5.4. Пояснення вислову Ш. Сент-Бьова. «Якщо до сорока років кімната людини не наповниться дитячими голосами, то вона наповниться страхіттям».
«Закінчи речення»
7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________. Зошит _________________________________________________. 7.2. Індивідуальні та творчі завдання. Повторити особливості будови статевої системи ссавців.
| |||||||
Переглядів: 460 | |
Всього коментарів: 0 | |