Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 56 Урок-узагальнення з теми «Ендокринна регуляція функцій людини»

Урок № 56

Урок-узагальнення з теми
«Ендокринна регуляція функцій людини»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Ендокринна регуляція функцій людини»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати потребу в здоровому способі життя.

Очікувані результати: учні називають залози внутрішньої секреції, розпізнають їх на малюнках; характеризують гормони, принципи їхньої дії, значення гіпофіза в регуляції роботи ендокринної системи; пояснюють порушення гормональної регуляції в організмі; застосовують знання для профілактики захворювань, пов’язаних з порушенням функції залоз внутрішньої секреції.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
  2. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Учені-історики стверджували, що про органи ендокринної системи на Сході знали ще в стародавні часи і шанобливо називали їх «залозами долі». На думку східних цілителів, ці залози були приймачами і трансформаторами космічної енергії. Вони впливали на невидимі канали (чакри) і підтримували життєві сили людини. Вважалося, що злагоджену роботу «залоз долі» можуть порушити катастрофи, що відбуваються випадково. А свої знання про органи ендокринної системи ви продемонструєте сьогодні на уроці.

  1. 4. Узагальнення і систематизація знань

4.1. Тестові завдання.

4.2. Дати відповіді на запитання, використовуючи умовний код.

4.3. «Установи відповідність».

4.4. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах).

— Відомо, що в придушенні Паризької комуни брав активну участь французький політик, розумний, жорстокий та хитрий Тьєр, людина карликового зросту з великою головою.

На яке захворювання, що виявилося в ранньому дитинстві, він страждав — гіпофізарну недостатність (гіпофункція гіпофіза) чи ураження щитоподібної залози? (Тьєр страждав на гіпофункцію гіпофіза. На відміну від кретинізму, що спричиняється порушенням щитоподібної залози, гіпофізарна недостатність не пов’язана з відставанням у розумовому розвитку.)

— Якщо уважно подивитись на жіночі портрети старих голландських майстрів, наприклад «Портрет Сусани Фоурмент» П. Рубенса, то можна помітити потовщення нижньої частини шиї, що нагадує зоб. У ті далекі часи це вважалося красивим, тим більше що жодних ознак хвороби в цих жінок не було. Вкажіть причину цього порушення.

— Хто з нас не зачитувався книжкою про дивовижну подорож Гулівера до Країни Ліліпутів! Чи існує реальна основа цієї фантазії?

— У кінці ХІХ ст. німецькі фізіологи О. Мінковський і Й. фон Мерінг вивчали регуляцію процесів травлення: у ході своїх експериментів вони видаляли підшлункову залозу в собак. Служник, прибираючи після прооперованих собак, помітив, що на їхню сечу злітається багато мух. Учені зацікавилися цим фактом. Яких висновків вони дійшли?

— Кілька століть тому один з китайських імператорів заборонив жителям одного міста вживати в їжу морські водорості. Чому після цього серед населення почалося масове захворювання ендемічним зобом?

— У вболівальників на футбольних матчах та в учнів, що сильно хвилюються перед екзаменом, збільшується цукор у крові, що може призвести до появи його в сечі. Поясніть, чому це виникає.

  1. 5. Підбиття підсумків уроку

Заповнення картки (роздаються учителем заздалегідь):

Пізнаю нове. Пізнаю себе

Вид діяльності

(вид роботи, який
виконувався на уроці)

Що виявилося
вдалим?

Що не вдалося?

Як досягти
кращого
результату?

 

 

 

 

 

Зі свого боку вчитель доповнює картку оцінкою — характеристикою діяльності учня, фіксуючи моменти зростання, і порадою на подальше. Аналіз карток дозволяє «зазирнути» у внутрішні мотиви пізнавальної діяльності учнів. А для виховання цінним є вироблення навичок самоаналізу, самоконтролю, що відчутно дисциплінуватиме їх.

  1. 6. Домашнє завдання

6.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит _________________________________________________.

6.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати цікаві факти про онтогенез людини.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 484 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: