Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 55 Гіпоталамо-гіпофізарна система Мета уроку: сформувати в учнів знання про нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму, гіпоталамо-гіпофізарну систему; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки; формувати повагу до життя як найвищої цінності. Очікувані результати: учні характеризують нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму, роль гіпоталамуса в регуляції роботи ендокринної системи, значення гіпофіза в регуляції роботи ендокринної системи; обґрунтовують значення ендокринної системи в розвитку стресових реакцій. Обладнання: _____ ________________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
2.1. Вправа «Вірю — не вірю». Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю. 1. Статеві залози належать до залоз змішаної секреції. 2. Гормональні препарати не дозволяється приймати без відома лікаря. 3. Статеві чоловічі залози — яєчники. 4. Жіночі статеві гормони — естрогени. 5. Тестостерон — чоловічий статевий гормон. 6. Тироксин виконує дію, протилежну глюкагону. 7. Статеві залози чоловіків і жінок відрізняються за будовою. 8. Нераціональне харчування та стресові ситуації можуть спричинити цукровий діабет. 9. Інсулін сприяє перетворенню глюкози на глікоген. 10. Підшлункові залози чоловіків і жінок відрізняються за будовою. 11. Прогестерон виробляється острівцями Лангерганса. 12. Глюкагон сприяє розщепленню глікогену до глюкози. Відповідь:
2.2. Вправа «Шпаргалка з помилками». 2.3. Добір слів до кросворда.
Слово вчителя Між залозами внутрішньої секреції зазвичай немає прямих анатомічних зв’язків, але існує тісна взаємозалежність їхніх функцій. Їхню роботу можна порівняти з грою гарного оркестру: кожна залоза впевнено і тонко веде свою партію, а в ролі диригента виступає головна ендокринна залоза — гіпофіз, який підпорядковується відділу центральної нервової системи — гіпоталамусу. Механізм взаємодії між нейрогормонами гіпоталамуса, гормонами гіпофіза і периферичними залозами внутрішньої секреції відпрацьований тривалим еволюційним розвитком і є дуже надійним. Але достатньо незначної зміни в одній ланці цього складного ланцюга, щоб відбулись кількісні, а іноді й якісні порушення по всій системі, що призводить до різноманітних ендокринних захворювань. Як співпрацюють гіпофіз і гіпоталамус, ви дізнаєтесь сьогодні на уроці. Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу 1. Поняття про нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму. (Бесіда, розповідь учителя.) 2. Гіпоталамо-гіпофізарна система. (Розповідь учителя, складання опорної схеми, самостійна робота з підручником.)
5.1. Відновлення тексту. Прочитайте текст і впишіть пропущені слова (гормони, гіпофіз, кров, гіпоталамус). Інформація від зовнішніх або внутрішніх рецепторів може вплинути на ендокринні залози, потрапивши в частину мозку, відому як ____________. Ця частина мозку тісно пов’язана з ___________, який стимулює інші залози до секреції гормонів, виділяючи ____________ в ______________. 5.2. Складання сенкана на тему «Гіпоталамус». Наприклад: Гіпоталамус Гальмуючий, стимулюючий Отримує, взаємодіє, контролює Центр регуляції вегетативних функцій Мозок 5.3. Закінчення схеми.
Технологія «Незакінчені речення»
Індивідуальні та творчі завдання. Підготуватися до узагальнюючого уроку з теми «Ендокринна регуляція функцій людини». | |||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 463 | |
Всього коментарів: 0 | |