Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 55 Гіпоталамо-гіпофізарна система

Урок № 55

Гіпоталамо-гіпофізарна система

Мета уроку: сформувати в учнів знання про нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму, гіпоталамо-гіпофізарну систему; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки; формувати повагу до життя як найвищої цінності.

Очікувані результати: учні характеризують нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму, роль гіпоталамуса в регуляції роботи ендокринної системи, значення гіпофіза в регуляції роботи ендокринної системи; обґрунтовують значення ендокринної системи в розвитку стресових реакцій.

Обладнання: _____ ________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Вправа «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

1. Статеві залози належать до залоз змішаної секреції.

2. Гормональні препарати не дозволяється приймати без відома лікаря.

3. Статеві чоловічі залози — яєчники.

4. Жіночі статеві гормони — естрогени.

5. Тестостерон — чоловічий статевий гормон.

6. Тироксин виконує дію, протилежну глюкагону.

7. Статеві залози чоловіків і жінок відрізняються за будовою.

8. Нераціональне харчування та стресові ситуації можуть спричинити цукровий діабет.

9. Інсулін сприяє перетворенню глюкози на глікоген.

10. Підшлункові залози чоловіків і жінок відрізняються за будовою.

11. Прогестерон виробляється острівцями Лангерганса.

12. Глюкагон сприяє розщепленню глікогену до глюкози.

Відповідь:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

+

 

2.2. Вправа «Шпаргалка з помилками».

2.3. Добір слів до кросворда.

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Між залозами внутрішньої секреції зазвичай немає прямих анатомічних зв’язків, але існує тісна взаємозалежність їхніх функцій. Їхню роботу можна порівняти з грою гарного оркестру: кожна залоза впевнено і тонко веде свою партію, а в ролі диригента виступає головна ендокринна залоза — гіпофіз, який підпорядковується відділу центральної нервової системи — гіпоталамусу. Механізм взаємодії між нейрогормонами гіпоталамуса, гормонами гіпофіза і периферичними залозами внутрішньої секреції відпрацьований тривалим еволюційним розвитком і є дуже надійним. Але достатньо незначної зміни в одній ланці цього складного ланцюга, щоб відбулись кількісні, а іноді й якісні порушення по всій системі, що призводить до різноманітних ендокринних захворювань.

Як співпрацюють гіпофіз і гіпоталамус, ви дізнаєтесь сьогодні на уроці.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Поняття про нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму. (Бесіда, розповідь учителя.)

2. Гіпоталамо-гіпофізарна система. (Розповідь учителя, складання опорної схеми, самостійна робота з підручником.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Відновлення тексту.

Прочитайте текст і впишіть пропущені слова (гормони, гіпофіз, кров, гіпоталамус).

Інформація від зовнішніх або внутрішніх рецепторів може вплинути на ендокринні залози, потрапивши в частину мозку, відому як ____________. Ця частина мозку тісно пов’язана з ___________, який стимулює інші залози до секреції гормонів, виділяючи ____________ в ______________.

5.2. Складання сенкана на тему «Гіпоталамус».

Наприклад: Гіпоталамус

Гальмуючий, стимулюючий

Отримує, взаємодіє, контролює

Центр регуляції вегетативних функцій

Мозок

5.3. Закінчення схеми.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

  1. 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання.

Підготуватися до узагальнюючого уроку з теми «Ендокринна регуляція функцій людини».

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 463 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: