Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 54 Залози змішаної секреції. Гормони

 

Урок № 54

Залози змішаної секреції. Гормони

Мета уроку: продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію функцій організму людини; ознайомити з будовою та функціями підшлункової та статевих залоз; розкрити значення гормонів цих залоз у підтримці життєдіяльності організму; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати культуру спілкування.

Очікувані результати: учні називають місце розташування підшлункової та статевих залоз; характеризують вплив їхніх гормонів на процеси обміну в організмі; пояснюють порушення гормональної регуляції в організмі; застосовують знання для профілактики захворювань, пов’язаних із порушенням функцій підшлункової та статевих залоз.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. «Розумний куб».

Запитання на гранях куба:

1. Будова паращитоподібних залоз.

2. Будова вилочкової залози.

3. Будова надниркових залоз.

4. Гормони паращитоподібних залоз, їхній вплив на процеси життєдіяльності.

5. Функції вилочкової залози.

6. Гормони надниркових залоз, їхній вплив на процеси життєдіяльності.

2.3. «Установи відповідність».

1 Тироксин

2 Окситоцин

3 Паратгормон

4 Вазопресин

5 Норадреналін

6 Мелатонін

7 Альдостерон

А Регулює обмін натрію, калію

Б Гормон епіфіза

В Впливає на скорочення гладеньких м’язів матки

Г Виділяється паращитоподібною залозою

Д Виробляється наднирковими залозами

Є Гормон щитоподібної залози

Ж Регулює виділення води з організму

 

Відповідь: 1 — Є, 2 — В, 3 — Г, 4 — Ж, 5 — Д, 6 — Б, 7 — А.

2.4. Вправа «Третій зайвий».

2.5. Складання сенканів на тему «Адреналін».

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Дехто плаче від болю, дехто від горя, дехто від кохання, а є такі, що плачуть від щастя. Науковці вважають, що жінки проливають сльози частіше за чоловіків. Німецькі офтальмологи довели, що жінки плачуть близько 64 разів на рік, а чоловіки за цей проміжок часу всього 6 разів.

Чому ж така велика розбіжність? Що робить жінок такими рюмсами? Ці та багато інших запитань ставилися науковцям. А вони відповіли, що головна причина жіночої плаксивості — гормони. Так, чоловічий гормон тестостерон гальмує функцію сльозовиділення, а жіночий пролактин — навпаки, посилює.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Особливості будови та функції підшлункової залози. Гормони підшлункової залози. (Бесіда, розповідь учителя, повідомлення учнів, складання опорних схем.)

2. Функції статевих залоз. Гормони статевих залоз. (Розповідь учителя, робота в групах, презентація роботи групами, заповнення таблиці.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Складання сенкана на тему «Інсулін».

5.2. Вправа «Якщо — то».

Учні ланцюжковим методом мають побудувати речення за темою уроку на зразок: «Якщо в підлітковий період вироблялася недостатня кількість гормона тестостерону, то вторинні чоловічі статеві ознаки надалі будуть виражені слабко».

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

До залоз змішаної секреції належать ... (підшлункова та статеві залози).

Гормони підшлункової залози — ... (інсулін, глюкагон).

Інсулін виробляється особливими клітинами, які називають ... (острівцями Лангерганса).

Гормони підшлункової залози регулюють ... (обмін вуглеводів).

Недостатнє виділення інсуліну спричинює захворювання на ... (цукровий діабет).

Первинними ознаками цукрового діабету є ... (сухість слизових оболонок, постійне бажання їсти або, навпаки, його відсутність, надмірне вживання води).

  1. 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

Скласти «шпаргалку з помилками» за темою уроку (скласти невеличкий опорний конспект, у якому допущено декілька помилок).

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 397 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: