Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 53 Залози внутрішньої секреції. Гормони

Урок № 53

Залози внутрішньої секреції. Гормони

Мета уроку: продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію функцій організму людини; ознайомити з будовою та функціями паращитоподібних, вилочкової та надниркових залоз; розкрити значення гормонів цих залоз у підтримці життєдіяльності організму; розвивати вміння висловлювати і узагальнювати свою думку; розвивати творчу активність, критичне мислення учнів; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Очікувані результати: учні називають місце розташування паращитоподібних, вилочкової та надниркових залоз; характеризують вплив їхніх гормонів на процеси життєдіяльності організму; пояснюють порушення гормональної регуляції в організмі.

Обладнання: _____ ________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді.

1. Укажіть йодовмісний гормон щитоподібної залози:

А вазопресин

Б окситоцин

В мелатонін

Г тироксин

2. Нестача тироксину в дорослому віці призводить до розвитку:

А мікседеми

Б кретинізму

В акромегалії

Г базедової хвороби

3. Нестача тироксину в дитячому віці призводить до розвитку:

А мікседеми

Б кретинізму

В акромегалії

Г базедової хвороби

4. Залоза внутрішньої секреції, яка складається з трьох часток:

А щитоподібна

Б епіфіз

В гіпофіз

Г надниркова

5. Укажіть гормон гіпофіза, який підвищує кров’яний тиск, зменшує виведення сечі:

А мелатонін

Б вазопресин

В кальцитонін

Г соматотропін

6. Укажіть продукт харчування, до складу якого входить Йод:

А яблука

  • морська капуста (ламінарія)

В капуста

Г річкова риба

2.3. «Мозковий штурм».

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У творі «Живі мощі» із циклу «Записки мисливця» І. С. Тургенєв так описував жінку:

«...Голова зовсім висохла, одноколірна, бронзова — ні дати ні взяти ікона старовинного письма; ніс вузький, як лезо ножа; губ майже не видно — тільки зуби біліють і очі, та з-під хустки вибиваються на лоб рідкі пасма жовтого волосся. У підборіддя, на складці ковдри, рухаються, повільно перебираючи пальцями, як паличками, дві малюсінькі руки теж бронзового кольору. Я вдивляюся пильніше: особа не тільки непотворна, навіть гарна,— але страшна, незвичайна. І тим страшніше здається мені... по металевих її щоках, я бачу — силкується ... силкується і не може розпливтися посмішка...»

Це ознаки ендокринного захворювання, а якого саме, ви дізнаєтесь у кінці уроку.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Особливості будови і функції паращитоподібних та вилочкової залоз. (Розповідь учителя, бесіда, робота з підручником, повідомлення учня.)

2. Особливості будови і функції надниркових залоз. (Розповідь учителя, робота в групах, презентація груп, заповнення таблиці.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах).

— У казці розгнівана мачуха перетворюється на очах у нелюбої пасербиці у відьму — ніс загострився і шия здулася, мачуха стала трястися. Так у казці. А чи можуть бути подібні перетворення в житті?

— Медикам нічого не було відомо про цю залозу до кінця XIX століття. Якщо цю залозу випадково видаляли під час операції, рівень Кальцію в крові стрімко падав, і незабаром хворий помирав у болісних судомах. Про яку залозу внутрішньої секреції йдеться? До чого призводить надлишок гормона цієї залози?

5.2. Обговорення захворювання, яке було описане в мотиваційній частині уроку (бронзова хвороба, (Аддісонова хвороба)).

5.3. Складання запитань до кросворда.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

 

  1. 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

Підготувати повідомлення на тему «Відкриття ендокринної функції підшлункової залози».

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 598 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: