Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 53 Залози внутрішньої секреції. Гормони Мета уроку: продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію функцій організму людини; ознайомити з будовою та функціями паращитоподібних, вилочкової та надниркових залоз; розкрити значення гормонів цих залоз у підтримці життєдіяльності організму; розвивати вміння висловлювати і узагальнювати свою думку; розвивати творчу активність, критичне мислення учнів; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я. Очікувані результати: учні називають місце розташування паращитоподібних, вилочкової та надниркових залоз; характеризують вплив їхніх гормонів на процеси життєдіяльності організму; пояснюють порушення гормональної регуляції в організмі. Обладнання: _____ ________________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2.1. Індивідуальна робота за картками. 2.2. Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді. 1. Укажіть йодовмісний гормон щитоподібної залози: А вазопресин Б окситоцин В мелатонін Г тироксин 2. Нестача тироксину в дорослому віці призводить до розвитку: А мікседеми Б кретинізму В акромегалії Г базедової хвороби 3. Нестача тироксину в дитячому віці призводить до розвитку: А мікседеми Б кретинізму В акромегалії Г базедової хвороби 4. Залоза внутрішньої секреції, яка складається з трьох часток: А щитоподібна Б епіфіз В гіпофіз Г надниркова 5. Укажіть гормон гіпофіза, який підвищує кров’яний тиск, зменшує виведення сечі: А мелатонін Б вазопресин В кальцитонін Г соматотропін 6. Укажіть продукт харчування, до складу якого входить Йод: А яблука
В капуста Г річкова риба 2.3. «Мозковий штурм».
Слово вчителя У творі «Живі мощі» із циклу «Записки мисливця» І. С. Тургенєв так описував жінку: «...Голова зовсім висохла, одноколірна, бронзова — ні дати ні взяти ікона старовинного письма; ніс вузький, як лезо ножа; губ майже не видно — тільки зуби біліють і очі, та з-під хустки вибиваються на лоб рідкі пасма жовтого волосся. У підборіддя, на складці ковдри, рухаються, повільно перебираючи пальцями, як паличками, дві малюсінькі руки теж бронзового кольору. Я вдивляюся пильніше: особа не тільки непотворна, навіть гарна,— але страшна, незвичайна. І тим страшніше здається мені... по металевих її щоках, я бачу — силкується ... силкується і не може розпливтися посмішка...» Це ознаки ендокринного захворювання, а якого саме, ви дізнаєтесь у кінці уроку. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу 1. Особливості будови і функції паращитоподібних та вилочкової залоз. (Розповідь учителя, бесіда, робота з підручником, повідомлення учня.) 2. Особливості будови і функції надниркових залоз. (Розповідь учителя, робота в групах, презентація груп, заповнення таблиці.)
5.1. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах). — У казці розгнівана мачуха перетворюється на очах у нелюбої пасербиці у відьму — ніс загострився і шия здулася, мачуха стала трястися. Так у казці. А чи можуть бути подібні перетворення в житті? — Медикам нічого не було відомо про цю залозу до кінця XIX століття. Якщо цю залозу випадково видаляли під час операції, рівень Кальцію в крові стрімко падав, і незабаром хворий помирав у болісних судомах. Про яку залозу внутрішньої секреції йдеться? До чого призводить надлишок гормона цієї залози? 5.2. Обговорення захворювання, яке було описане в мотиваційній частині уроку (бронзова хвороба, (Аддісонова хвороба)). 5.3. Складання запитань до кросворда.
Складання Т-схеми до уроку
Індивідуальні та творчі завдання Підготувати повідомлення на тему «Відкриття ендокринної функції підшлункової залози».
| |||||
Переглядів: 598 | |
Всього коментарів: 0 | |