Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас

Урок № 52 Залози внутрішньої секреції. Гормони

Урок № 52

Залози внутрішньої секреції. Гормони

Мета уроку: продовжити формувати знання учнів про ендокринну регуляцію функцій організму людини; ознайомити із будовою та функціями гіпофіза, епіфіза та щитоподібної залози; розкрити значення гормонів цих залоз у підтримці життєдіяльності організму; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, відповідати на різнорівневі запитання; формувати вміння працювати в групах; формувати потребу в здоровому способі життя.

Очікувані результати: учні називають місце розташування гіпофіза, епіфіза та щитоподібної залози в організмі людини; характеризують гормони, які вони виділяють, та їхній вплив на процеси життєдіяльності, значення гіпофіза в регуляції роботи ендокринної системи; пояснюють порушення гормональної регуляції в організмі.

Обладнання: ______ _______________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  1. 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  1. 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. Тестові завдання, складені вдома, — для розв’язання сусідом по парті.

 

2.3. «Загадковий диктант».

Необхідно вибрати правильні твердження, які стосуються особливостей ендокринної регуляції фізіологічних процесів в організмі людини. Якщо правильно виконаєте завдання, то визначите назву одного з гормонів, дію якого будемо вивчати сьогодні на уроці.

В Гіпофіз — залоза змішаної секреції.

Т Залози внутрішньої секреції виділяють гормони.

И Ендокринні залози не мають вивідних проток.

А Поняття «гуморальна регуляція» і «гормональна регуляція» мають однаковий зміст.

З Слинні залози виділяють гормони.

Р Гормони стимулюють або гальмують розвиток та життєдіяльність окремих органів і цілого організму.

О Принцип роботи ендокринної системи ґрунтується на зворотному зв’язку дії гормонів.

К До залоз змішаної секреції належать підшлункова залоза та статеві залози.

П Гормони діють у великих концентраціях.

С Гіперфункція залоз — утворення і виділення в кров надмірної кількості гормону.

И Після своєї дії гормони руйнуються.

Е Залози внутрішньої секреції не мають нервових волокон.

Н Гіпофункція залоз — зменшення утворення і виділення у кров гормону.

Відповідь:

т

и

р

о

к

с

и

н

 

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

У фантастичному романі О. Бєляєва «Людина, яка загубила обличчя» розповідається про одного карлика — клоуна, у якого від народження була потворна зовнішність. Виявилось, що недорозвинення частин тіла і їхню гротескну форму спричинила недостатня робота деяких ендокринних залоз. Після того як якийсь лікар приписав героєві чудодійні гормональні препарати, він отримав нормальну зовнішність. А своїм ворогам він помстився, підмішавши в їжу гормони, від яких одні потовстішали, а інші витяглися, як жердини.

Чи справді гормони здатні на такі неймовірні перетворення?

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  1. 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Особливості будови і функції гіпофіза. (Розповідь учителя, робота в групах, бесіда.)

2. Особливості будови і функції епіфіза та щитоподібної залози. (Розповідь учителя, постановка проблемних питань, пошукова робота з підручником, заповнення таблиці.)

  1. 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. «Мозковий штурм».

Наполеон Бонапарт, який мріяв стати володарем всієї Європи, першим помітив, що більшість вояків, призваних на військову службу з гірської місцевості, страждали на туговухість. Крім того, вони були погано розвинуті фізично й розумово, швидко втомлювались і були майже неспроможними виконувати команди і добре воювати. З якими хворобами пов’язані ці симптоми? Розкрийте причини їх виникнення.

(Це симптоми захворювання щитоподібної залози — ендемічного зобу та кретинізму.)

5.2. «Ти — мені, я — тобі».

  1. 6. Підбиття підсумків уроку
  2. 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про дослідження вилочкової залози.

Категорія: Конспекти уроків із біології 9 клас | Додав: uthitel (10.02.2018)
Переглядів: 405 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: