Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 50 Урок-узагальнення з теми «Терморегуляція. Виділення» Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Терморегуляція. Виділення»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати потребу в здоровому способі життя. Очікувані результати: учні називають органи сечовидільної системи, функції шкіри; характеризують процеси теплообміну, механізм терморегуляції, будову і функції нирок, сечових шляхів, нефрон; пояснюють утворення первинної та вторинної сечі; роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну, підтриманні гомеостазу; застосовують знання для профілактики захворювань шкіри та сечовидільної системи. Обладнання: _______ ______________________________________________________________ Тип уроку: урок узагальнення знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Повідомлення теми уроку. Формулювання мети і завдань уроку. Завдання уроку: — узагальнити знання з теми; — систематизувати знання з теми; — проконтролювати знання з теми; — коригувати знання з теми.
Слово вчителя Зверніть увагу на дошку. Яка тема сьогоднішнього уроку? Ми не вперше проводимо такі уроки. — Як ви вважаєте, для чого потрібно узагальнювати і систематизувати знання? (Щоб скласти цілісне уявлення про предмет, установити причинно-наслідкові зв’язки тощо.) — А чому цей матеріал потрібно вивчати? (Необхідно знати свій організм і застосовувати ці знання для збереження власного здоров’я.) — Що ви очікуєте від уроку? (Відповідь учнів.) Нехай епіграфом нашого уроку буде такий крилатий вираз: «Хто мовчить, той погоджується.
4.1. «Термінологічне лото». (На дошці прикріплені різнокольорові аркуші, на яких із зворотного боку написані терміни. Учні підходять до дошки, знімають аркуші і дають визначення термінам.) Приклади термінів: шкіра, епідерміс, дерма, піт, теплоутворення, тепловіддача, терморегуляція, нефрон, нирка, сечовий міхур, фільтрація, реабсорбція тощо. 4.2. Тестові завдання на установлення правильної послідовності. 4.3. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах). — У школі щороку проводиться профілактичний огляд і в разі потреби лікування зубів. Чи варто уникати огляду? Чому? — Уявіть собі, що сталася аварія теплохода і пасажири опинились у крижаній воді. Одні з них були одягнені, але й були такі, що залишились без верхнього одягу. Хто з них протримаєтся у воді довше і чому? — Чому деякі народи в південних районах земної кулі навіть улітку носять теплий одяг (бурнуси), шапки з хутра, п’ють гарячий зелений чай? — Чому при прийманні контрастних ванн ми відчуваємо ніби легкі дотики безлічі голок? — Коли людині холодно, у неї з’являється «гусяча шкіра» і м’язове тремтіння. Поясніть причини і значення цих явищ. — Від сильного болю людина знепритомніла, у неї значно знизився артеріальний тиск. Що станеться з клубочковою фільтрацією? 4.4. Вправа «Консультує лікар». Завдання учням: уявіть себе на місці лікаря та встановіть діагноз. 1. У хворого спостерігаються такі симптоми: різкі болі при сечовипусканні, під час якого відбувається печія, свербіння; часті позиви до сечовипускання (іноді через кожні 5–10 хв), сеча набуває мутного забарвлення. (Цистит.) 2. У хворого спостерігається поява розлогих, білявих ділянок депігментації на шкірі. (Вітиліго.) 3. У хворого спостерігається потовщення рогового шару епідермісу, жирний блиск шкіри, лущення шкіри, шкірний свербіж, випадання волосся. (Себорея.) 4. Хворий скаржиться на часте та болісне сечовипускання, підвищення температури тіла, біль у поперековій ділянці, загальне нездужання. (Пієлонефрит.)
Вправа «Мікрофон»
6.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________. Зошит _________________________________________________. 6.2. Індивідуальні та творчі завдання. Підготувати цікаві повідомлення про гормони. | |
Переглядів: 556 | |
Всього коментарів: 0 | |