Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 49 Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності. Захворювання органів сечовиділення, їх профілактика Мета уроку: розкрити роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності; розглянути найпоширеніші захворювання органів сечовидільної системи; визначити засоби профілактики захворювань; розвивати критичне мислення та творчі здібності учнів; удосконалювати вміння працювати з додатковою літературою; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих. Очікувані результати: учні характеризують складові шкіри, які беруть участь у виділенні; пояснюють роль шкіри в процесах виділення; учні застосовують знання для профілактики захворювань сечовидільної системи. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2.1. Гра «Сніжна грудка». Учитель пише на дошці вивчений термін або поняття, а учні називають по одному слову, що його стосується. Повторювати слова не можна. Слова записують проти терміна, а потім один з учнів узагальнює їх. Приклади термінів: нефрон, нирка, первинна сеча, вторинна сеча тощо. 2.2. Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді. 1. Центр рефлексу сечовипускання розташований у мозку: А довгастому Б проміжному В спинному Г мозочку 2. Процес фільтрації в нирках відбувається у: А пірамідках Б тільцях нефронів В ниркових мисках Г звивистих канальцях 3. Процес реабсорбції в нирках відбувається у: А пірамідках Б тільцях нефронів В ниркових мисках Г звивистих канальцях 4. За звичайних умов в організмі людини утворюється вторинної сечі: А 1 л Б 1,5 л В 2,5 л Г 2 л 5. За звичайних умов в організмі людини утворюється первинної сечі: А 100 л Б 150 л В 250 л Г 200 л 6. Через нирки за добу протікає крові: А 15 л Б 150 л В 1500 л Г 1,5 л 7. Унаслідок якого процесу відбувається утворення первинної сечі: А реабсорбції Б кристалізації В фагоцитозу Г фільтрації 8. Унаслідок якого процесу відбувається утворення вторинної сечі: А реабсорбції Б кристалізації В фагоцитозу Г фільтрації 2.3. «Мозковий штурм». Доведіть взаємозв’язок систем організму на прикладі узгодженої роботи травної, дихальної, кровоносної, сечовидільної систем і шкіри.
Слово вчителя. Китайці кажуть, що якщо в людини здорові нирки, вона може претендувати на довголіття. Здоров’я нирок є обов’язковою умовою для нормального функціонування всього організму, оскільки вони відповідальні за виведення продуктів обміну, токсинів, надлишку солей і води. Нирки регулюють склад крові і відповідають за регулярне очищення організму від чужорідних сполук. Щоб попередити виникнення проблем зі здоров’ям, важливо знати, що корисно для нирок. Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу 1. Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності. (Бесіда, вирішення проблемних питань, «Коло ідей».) 2. Захворювання органів сечовиділення, їх профілактика. (Розповідь учителя, повідомлення учнів, бесіда, складання опорних конспектів, заповнення таблиці.)
5.1. Тестові завдання. 5.2. «Ти — мені, я — тобі».
Індивідуальні та творчі завдання. Підготуватись до узагальнюючого уроку з теми «Терморегуляція. Виділення».
| |
Переглядів: 404 | |
Всього коментарів: 0 | |