Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 9 клас |
Урок № 3 Походження людини Мета уроку: поглибити знання учнів про походження людини; сформувати знання про етапи еволюції людини, біологічні й соціальні особливості найдавніших, давніх та перших сучасних людей; продовжити формування навичок пошукової діяльності, роботи з додатковою літературою, таблицями; розвивати пізнавальний інтерес, активність; виховувати відповідальність, працелюбність, старанність, повагу до своєї праці та здобутків товаришів. Очікувані результати: учні називають місце людини в системі живої природи; учні характеризують гіпотези походження виду Нomo sapiens. Обладнання: ______________________________________________________________________ Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
2.1. Вправа «Розумний куб». («Розумний куб» — це метод індивідуального чи фронтального опитування. На кожній грані куба написано одне запитання, за яким можна дати характеристику чому-небудь, провести аналіз тощо. Учень кидає куб і відповідає на запитання, яке йому випало. Така робота дає можливість створювати на уроках ігрові моменти і дуже позитивно сприймається учнями.)
Зразки запитань на гранях куба: 1. Що таке здоров’я? 2. Що таке хвороба? 3. Назвіть фактори, які ослаблюють здоров’я. 4. Назвіть фактори, які зміцнюють здоров’я. 5. Поясніть поняття «здоровий спосіб життя». 6. Як можна виміряти та оцінити здоров’я? 2.2. Вправа «Аналогії».
Слово вчителя Питання про походження людини належить до найбільш важливих питань світогляду людини. На різних етапах суспільного розвитку люди робили спроби пояснити, яким чином людина виникла на Землі і яке місце вона посідає в органічному світі. В історії всіх народів є міфи та легенди про створення людини могутньою істотою — Богом. У Біблії розповідається про те, як Бог створив спочатку небо і землю. Потім він створив світло, відокремивши його від темряви. Світло Бог назвав днем, а темряву — ніччю. Пройшло ще шість днів, під час яких Бог завершив свою працю. За ці дні з’явилися море, рослини і тварини, місяць і зірки. Нарешті Бог сказав: «Створимо людину за образом нашим. Хай царює над усім на землі». — Тож яким же чином виникла людина розумна? 3.1. Інтерактивна вправа «Коло ідей». Запропонувати власні гіпотези походження людини. (Обговорення.) У процесі розвитку науки людство поступово наближалося до еволюційної теорії походження людини, яку ми сьогодні розглянемо.
3.2. Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу 1. Походження людини. (Розповідь учителя, робота в групах, заповнення таблиці.) 2. Місце людини в системі органічного світу. (Самостійна робота з підручником, складання опорного конспекту.)
5.1. Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді. 5.2. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм». — Родина Гомінідів крім людини включає людиноподібних мавп: гібона, орангутанга, горилу, шимпанзе. Чим сучасна людина відрізняється від інших гомінідів? (Сучасна людина відрізняється від інших гомінідів розвиненим мозком, наявністю мовлення, прямоходінням.) 5.3. Фронтальна бесіда. 1. Що таке антропогенез? 2. Які існують гіпотези щодо походження виду Нomo sapiens? 3. Яка із цих гіпотез є найпоширенішою на сучасному етапі? 4. Яке систематичне положення має людина?
7.1. Завдання для всього класу. Підручник _____________________________________________. Зошит ________________________________________________. 7.2. Індивідуальні та творчі завдання. Підготувати повідомлення на теми «Недоліки тіла людини», «Расова дискримінація». | |
Переглядів: 474 | |
Всього коментарів: 0 | |